Popis:
1.1. Čo je elektronický obchod
E-commerce, elektronické obchodovanie, e-komercia alebo eCommerce je nakupovanie a predávanie výrobkov alebo služieb cez elektronické systémy ako napríklad internet alebo podobné počítačové siete.
Množstvo obchodovania cez elektronickú cestu podstatne narástlo, odkedy sa rozšíril internet. Touto cestou sa uskutočňuje veľké množstvo obchodovania, pričom sa využívajú inovácie pomocou elektronických prevodov peňažných prostriedkov na účtoch, supply chain management, internetový marketing, online spracovanie transakcií, elektronickú výmenu dát (Electronic Data Interchange-EDI), systémy manažmentu zásob a systémy automatizovaného zberu dát. Moderné elektronické obchodovanie obyčajne využíva World Wide Web (WWW) aspoň v niektorej z fáz životného cyklu transakcie, hoci to môže byť širší pojem z technológie ako napríklad e-mail. E-commerce je nakupovanie vecí pomocou internetu, ale veľa ľudí nie je presvedčených o jeho spoľahlivosti, pretože existuje veľa neserióznych predajcov.
Malé percento elektronického obchodovania sa vykonáva úplne elektronicky pre "virtuálne" predmety, ako napríklad prístup k prémiovému obsahu na webovej stránke, ale väčšina elektronického obchodovania zahŕňa nejakú formu prepravy fyzických predmetov.
Elektronické obchodovanie sa obyčajne považuje za predajnú stránku širšieho pojmu e-biznis.
Kľúčové slová:
Medzinárodný obchod
elektronický obchod
eCommerce
digitálne technologie
tuzvo
cloudové služby
Obsah:
- 1.1. Čo je elektronický obchod 3
1.2. Klasifikácia e-obchodu 4
2.1. Čo sa realizuje pomocou elektronického obchodu 4
2.2. Právna úprava elektronického obchodu 4
3.1. Čo ovplyvnil elektronický obchod 5
4.1. Digitálne technológie elektronického obchodu 5
5.1. Výhody a nevýhody elektronického obchodu 7
6.1. Cloudové služby 7
Bibliografia 11