Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Semestrálny projekt - Zero Defect

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5575
Posledná úprava
20.10.2017
Zobrazené
1 874 x
Autor:
libabe
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zero defect - nulová chybovosť
Nulová chybovosť' je štandardom kvality, ktorú vyvinul Phil Crosby. Je použiteľná na akýkoľvek typ podniku, predovšetkým sa však uplatňuje na siete dodávateľov v priemysle, kde sa nakupujú veľké množstvá súčiastok (napríklad skrutky a matice).
Štyri metodologické princípy:
1. kvalita znamená splnenie požiadaviek,
2. predchádzanie chybovosti je výhodnejšie ako kontrola kvality a náprava chýb,
3. nulová chybovosť je štandard kvality,
4. kvalita sa meria finančne.
Správne na prvý krát
Koľko peňazí stojí firmu chybovosť?
Chybovosť predstavuje značné náklady - tie najviditeľnejšie sú peniaze, čas, zdroje a strata dobrého mena. Programy na eliminovanie chybovosti môžu byť veľmi nákladné a časovo náročné. Trváte na úplnom eliminovaní chybovosti bez ohľadu na náklady? Alebo akceptujete, že určité, avšak iba veľmi malé, percento chybovosti je akceptovateľné, a prijmete náklady s tým spojené?

Jednou z najvplyvnejších myšlienok v tejto oblasti je pojem nulovej chybovosti. S týmto pomenovaním prišiel Philip Crosby v roku 1979 v knihe nazvanej „Kvalita je zadarmo'. Domnieval sa, že kde je nulová chybovosť, tam sú aj nulové náklady spojené s nedostatočnou kvalitou a preto sa vlastne kvalita stáva bezplatnou.
Vysvetlenie myšlienky
Nulová chybovosť je spôsob rozmýšľania a spôsob práce ktorý podporuje myšlienku, že chybovosť je neprijateľná a že všetci by mali „urobiť veci bezchybne na prvý krát'. S filozofiou nulovej chybovosti môžete zvýšiť zisk tým že eliminujete náklady spojené s chybovosťou a zvýšite tržby vďaka zvýšenej spokojnosti zákazníkov.

Kľúčové slová:

Zero defect

Práca bez chýb

Nulová chybovosť

Druhy chýb

Zdroje chýb

Prostriedky na odstránenie chýb

Phil Crosby



Obsah:
  • Zoznam obrázkov 6
    Úvod 7
    1 Zero - defect 9
    2 Podstata a účel 16
    2.1 Práca bez chýb 17
    2.2 Druhy chýb 17
    2.3 Zdroje chýb 19
    2.4 Východiská 21
    2.5 Postup 21
    2.6 Prostriedky na odstránenie chýb 22
    2.7 Príklady použitia a riešenia 23
    3 Záver 24
    Zoznam použitej literatúry 25

Zdroje:
  • Alexander Mateides a kol.: Manažérstvo kvality. História, koncepty, metódy, Bratislava : EPOS, 2006. str. 129 až 132, ISBN 80 - 8057 - 656 - 4
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko