Popis:
Zero defect - nulová chybovosť
Nulová chybovosť' je štandardom kvality, ktorú vyvinul Phil Crosby. Je použiteľná na akýkoľvek typ podniku, predovšetkým sa však uplatňuje na siete dodávateľov v priemysle, kde sa nakupujú veľké množstvá súčiastok (napríklad skrutky a matice).
Štyri metodologické princípy:
1. kvalita znamená splnenie požiadaviek,
2. predchádzanie chybovosti je výhodnejšie ako kontrola kvality a náprava chýb,
3. nulová chybovosť je štandard kvality,
4. kvalita sa meria finančne.
Správne na prvý krát
Koľko peňazí stojí firmu chybovosť?
Chybovosť predstavuje značné náklady - tie najviditeľnejšie sú peniaze, čas, zdroje a strata dobrého mena. Programy na eliminovanie chybovosti môžu byť veľmi nákladné a časovo náročné. Trváte na úplnom eliminovaní chybovosti bez ohľadu na náklady? Alebo akceptujete, že určité, avšak iba veľmi malé, percento chybovosti je akceptovateľné, a prijmete náklady s tým spojené?
Jednou z najvplyvnejších myšlienok v tejto oblasti je pojem nulovej chybovosti. S týmto pomenovaním prišiel Philip Crosby v roku 1979 v knihe nazvanej „Kvalita je zadarmo'. Domnieval sa, že kde je nulová chybovosť, tam sú aj nulové náklady spojené s nedostatočnou kvalitou a preto sa vlastne kvalita stáva bezplatnou.
Vysvetlenie myšlienky
Nulová chybovosť je spôsob rozmýšľania a spôsob práce ktorý podporuje myšlienku, že chybovosť je neprijateľná a že všetci by mali „urobiť veci bezchybne na prvý krát'. S filozofiou nulovej chybovosti môžete zvýšiť zisk tým že eliminujete náklady spojené s chybovosťou a zvýšite tržby vďaka zvýšenej spokojnosti zákazníkov.
Kľúčové slová:
Zero defect
Práca bez chýb
Nulová chybovosť
Druhy chýb
Zdroje chýb
Prostriedky na odstránenie chýb
Phil Crosby
Obsah:
- Zoznam obrázkov 6
Úvod 7
1 Zero - defect 9
2 Podstata a účel 16
2.1 Práca bez chýb 17
2.2 Druhy chýb 17
2.3 Zdroje chýb 19
2.4 Východiská 21
2.5 Postup 21
2.6 Prostriedky na odstránenie chýb 22
2.7 Príklady použitia a riešenia 23
3 Záver 24
Zoznam použitej literatúry 25
Zdroje:
- Alexander Mateides a kol.: Manažérstvo kvality. História, koncepty, metódy, Bratislava : EPOS, 2006. str. 129 až 132, ISBN 80 - 8057 - 656 - 4