Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Seminárna práca na tému "Alternatívne školstvo"

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
68 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8317
Posledná úprava
15.02.2018
Zobrazené
15 059 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Alternatívne školské systémy vznikli ako alternatíva k systému tradičnému, ktorému sa vytýkali nedostatky na mnohých úrovniach a rôznej intenzity. Cieľom našej seminárnej práce je obsiahnuť podstatu alternatívneho školstva. V prvej časti sa budeme venovať všeobecnej charakteristike alternatívneho školstva (jeho vzniku, vývoju, princípom, vlastnostiam). V druhej časti sa pokúsime načrtnúť prístupy k členeniu alternatívnych škôl. Tretia časť bude pozostávať z charakteristiky najznámejších alternatívnych školských systémov.

Východiskom našej práce je odborná literatúra, predovšetkým publikácie M. Zelinu, J. Průchu a E. Petláka. S témou alternatívnych škôl sa stretávame prvýkrát, no veríme, že sa nám ju podarí osvojiť si a následne podať spôsobom vhodným a očakávaným.

Kľúčové slová:

alternatívne školstvo

Waldorfská škola

Montessoriovská škola

Freinetovská škola

Jenská škola



Obsah:
  • 0 Úvod 1
    1 Všeobecná charakteristika alternatívneho školstva 2
    1.1 Pojem alternatívneho školstva 2
    1.2 Charakteristika „alternatívnej školy“ 3
    1.3 Charakteristika „štandardnej školy“ 4
    1.4 Komparácia štandardného a alternatívneho školstva 4
    1.5 Vlastnosti alternatívnych škôl 8
    1.6 Funkcie alternatívnych škôl 9
    2 Typy alternatívnych škôl 10
    2.1 Kritériá delenia alternatívnych škôl 10
    2.2 Delenie alternatívnych škôl 10
    3 Najznámejšie alternatívne školy 12
    3.1 Waldorfská škola 12
    3.1.1 Vznik a história 12
    3.1.2 Základná filozofia Waldorfskej školy 12
    3.1.3 Waldorfská škola z pedagogického hľadiska 13
    3.1.4 Waldorfská škola z didaktického hľadiska 14
    3.1.5 Inovačné prvky a všeobecné hlavné princípy waldorfskej školy 14
    3.1.6 Kritika waldorfskej školy 15
    3.2 Montessoriovská škola 16
    3.2.1 Vznik a história 16
    3.2.2 Montessoriovská škola z pedagogického hľadiska 16
    3.2.3 Montessoriovská škola z didaktického hľadiska 17
    3.2.4 Inovačné prvky a všeobecné hlavné princípy Montessooriovej školy 18
    3.3 Freinetovská škola 19
    3.3.1 Vznik a história 19
    3.3.2 Jadro filozofie Freinetovskej školy 19
    3.3.3 Freinetovská škola z pedagogického hľadiska 20
    3.3.4 Freinetovská škola z didaktického hľadiska 21
    3.3.5 Inovačné prvky a všeobecné hlavné princípy Freinetovskej školy 21
    3.4 Jenská škola 22
    3.5 Daltonská škola 23
    3.6 Alternatívny systém P-C-E C. Rogersa 24
    4 Záver 25
    5 Zoznam použitej literatúry 26
    6 Príprava vyučovacej hodiny 27
    6.1 Cieľ 27
    6.2 Úvod 27
    6.3 Motivačná časť 27
    6.4 Hlavná časť 28
    6.5 Fixačná časť 28
    6.6 Záver - vyhodnotenie 28

Zdroje:
  • Petlák, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava: IRIS, 1997.
  • Průcha, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávaní. Praha: PORTÁL, 2001.
  • Zelina, M.: Alternatívne školstvo. Bratislava: IRIS, 2000. - Alternatívne školstvo. Bratislava, INTERLINGUA, 1993.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko