Seminárna práca na tému "Alternatívne školstvo"
Prípona
.doc |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
68 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
8317 |
Posledná úprava
15.02.2018 |
Zobrazené
15 059 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Alternatívne školské systémy vznikli ako alternatíva k systému tradičnému, ktorému sa vytýkali nedostatky na mnohých úrovniach a rôznej intenzity. Cieľom našej seminárnej práce je obsiahnuť podstatu alternatívneho školstva. V prvej časti sa budeme venovať všeobecnej charakteristike alternatívneho školstva (jeho vzniku, vývoju, princípom, vlastnostiam). V druhej časti sa pokúsime načrtnúť prístupy k členeniu alternatívnych škôl. Tretia časť bude pozostávať z charakteristiky najznámejších alternatívnych školských systémov.
Východiskom našej práce je odborná literatúra, predovšetkým publikácie M. Zelinu, J. Průchu a E. Petláka. S témou alternatívnych škôl sa stretávame prvýkrát, no veríme, že sa nám ju podarí osvojiť si a následne podať spôsobom vhodným a očakávaným.
Kľúčové slová:
alternatívne školstvo
Waldorfská škola
Montessoriovská škola
Freinetovská škola
Jenská škola
Obsah:
- 0 Úvod 1
1 Všeobecná charakteristika alternatívneho školstva 2
1.1 Pojem alternatívneho školstva 2
1.2 Charakteristika „alternatívnej školy“ 3
1.3 Charakteristika „štandardnej školy“ 4
1.4 Komparácia štandardného a alternatívneho školstva 4
1.5 Vlastnosti alternatívnych škôl 8
1.6 Funkcie alternatívnych škôl 9
2 Typy alternatívnych škôl 10
2.1 Kritériá delenia alternatívnych škôl 10
2.2 Delenie alternatívnych škôl 10
3 Najznámejšie alternatívne školy 12
3.1 Waldorfská škola 12
3.1.1 Vznik a história 12
3.1.2 Základná filozofia Waldorfskej školy 12
3.1.3 Waldorfská škola z pedagogického hľadiska 13
3.1.4 Waldorfská škola z didaktického hľadiska 14
3.1.5 Inovačné prvky a všeobecné hlavné princípy waldorfskej školy 14
3.1.6 Kritika waldorfskej školy 15
3.2 Montessoriovská škola 16
3.2.1 Vznik a história 16
3.2.2 Montessoriovská škola z pedagogického hľadiska 16
3.2.3 Montessoriovská škola z didaktického hľadiska 17
3.2.4 Inovačné prvky a všeobecné hlavné princípy Montessooriovej školy 18
3.3 Freinetovská škola 19
3.3.1 Vznik a história 19
3.3.2 Jadro filozofie Freinetovskej školy 19
3.3.3 Freinetovská škola z pedagogického hľadiska 20
3.3.4 Freinetovská škola z didaktického hľadiska 21
3.3.5 Inovačné prvky a všeobecné hlavné princípy Freinetovskej školy 21
3.4 Jenská škola 22
3.5 Daltonská škola 23
3.6 Alternatívny systém P-C-E C. Rogersa 24
4 Záver 25
5 Zoznam použitej literatúry 26
6 Príprava vyučovacej hodiny 27
6.1 Cieľ 27
6.2 Úvod 27
6.3 Motivačná časť 27
6.4 Hlavná časť 28
6.5 Fixačná časť 28
6.6 Záver - vyhodnotenie 28
Zdroje:
- Petlák, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava: IRIS, 1997.
- Průcha, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávaní. Praha: PORTÁL, 2001.
- Zelina, M.: Alternatívne školstvo. Bratislava: IRIS, 2000. - Alternatívne školstvo. Bratislava, INTERLINGUA, 1993.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.