Popis:
V posledných rokoch sa v manažérskych kruhoch čoraz viac udomácňuje poznatok, že výkonnosť a prosperita podnikov v značnej miere závisia od zaužívaných hodnôt, presvedčení, noriem, pravidiel, vzorcov konania a rituálov, to znamená od podnikovej kultúry. Záujem o podnikovú kultúru sa začal výraznejšie prejavovať aj potom, čo teoretici v oblasti riadenia i praktickí manažéri znova „objavili“ dôležitosť a význam ľudského faktora v podnikaní. Potvrdili, že každý podnik má svoju vlastnú unikátnu kultúru a jej prislúchajúce špecifické hod-noty. Firemná kultúra je v podniku vytvorená spoločne, spoločne zachovávaná, udržiavaná a spoločne menená.
Firemná kultúra je javom, ktorý je veľmi zložitý a ťažko definovateľný, ale významným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť podniku. Na jednej strane môže byť zdrojom sily podniku a nositeľom jeho konkurenčnej výhody, na druhej strane však môže byť brzdou jeho rozvoja. V súčasnej dobe, keď konkurencia rastie vo väčšine oblastí podnikania, keď sa kvalita a orientácia na zákazníka stáva nevyhnutnou podmienkou existencie podniku sa úloha podnikovej kultúry vo vzťahu k výkonnosti podniku stále viac zdôrazňuje.
Cieľom semestrálnej práce je analyzovať firemnú kultúru, preskúmať faktory a vzťahy, ktoré ju ovplyvňujú, zistiť vzájomnú podporu medzi podnikovou kultúrou a stratégiou firmy a vplyv kultúry na celkovú činnosť firmy.
Kľúčové slová:
firemná kultúra
program
typológia
formovanie
funkcie
úrovne
Obsah:
- Úvod 1
1 Firemná kultúra 2
2 Funkcie firemnej kultúry 6
3 Firemná kultúra a hodnoty 8
4 Program firemnej kultúry 9
5 Typológia firemnej kultúry 11
6 Úrovne firemnej kultúry 13
7 Formovanie firemnej kultúry 14
Záver 17
Zoznam bibliografických odkazov 18
Zdroje:
- STÝBLO, Jiří. Personální řízení v malých a středních podnicích. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-097-X
- Mayerová, M., Růžička, J., Raisová,J. Personálni management. Plzeň : ZČU, 1998,