Popis:
V našej práci sa zameriavame na problematiku outsourcingu. V dnešnej dobe je outsourcing veľmi rozšírenou a známou aktivitou, ktorá prebieha medzi podnikmi a aj s pomocou globalizácie je outsourcing neodmysliteľnou súčasťou tuzemských aj nadnárodných spoločností, ktoré vedia svoje aktivity efektívne využívať vo svoj prospech aj vďaka outsourcingu.
V prvej kapitole otvárame uvedenú problematiku priblížením si pojmu a podstaty outsourcingu. V tejto časti našej práce uvádzame históriu vývoja tejto činnosti a taktiež dôvody, ktoré vedú podniky k tomu, aby praktikovali outsourcing.
V nasledujúcej kapitole zameriavame našu pozornosť na hlavné typy outsourcingu. Objasníme si tieto tri základne druhy outsourcingu. Vysvetlíme si pojmy selektívny, kompletný a tranzitívny outsourcing.
Pri klasifikácii jednotlivých foriem outsourcingu možno vychádzať z určitých základných znakov. Bližšie o základných formách outsorcingu si povieme v kapitole tretej. Taktiež sa budeme zaoberať klasifikáciou outsourcingových funkcií.
Štvrtú kapitolu tvoria prínosy, ktoré môže outsourcing prinies podniku, ktorý sa ho rozhodne praktikovať. Spoločnosti musia v dnešných časoch rozmýšľať a mať rozhľad. Vedieť či sa im oplatí rozvíjať outsourcingové aktivity. Čo tým môžu získať.
V neposlednom rade je, samozrejme, dôležité spomenúť si určité nevýhody, ktorými outsourcing disponuje. Bližšie o nevýhodách outsourcingu si povieme v piatej kapitole. Outsourcingové výhody tak isto ako aj nevýhody sú veľmi špecifické a individuálne. Každý podnik je iný a na základe svojich skúseností, možností a vízií by sa mal vedieť optimálne rozhodnúť a stanoviť si výhody a nevýhody, ktoré môže vďaka outsourcingu získať.
V predposlednej a to šiestej kapitole si priblížime fázy, ktoré súvisia s outsourcingom. Kto je zodpovedný za outsourcing, ako s outsourcingom začať a kedy ho realizovať. Priblížime si pojem outsourcingový plán a jeho realizácia či archivácia.
Kľúčové slová:
Outsourcing
manažment
efektivita
globalizácia
prínosy
realizácia
dôvody
Obsah:
- Obsah
Úvod
1 Pojem a podstata outsourcingu
1.1 História vývoja
1.2 Dovody outsourcingu
2 Hlavné typy outsourcingu
3 Formy outsourcingu
3.1 Formy outsourcingu podľa externých nositeľov
3.2 Ďalšie formy outsourcingu
3.3 Klasifikácia outsourcovaných funkcií
4 Výhody a prínosy outsourcingu
5 Nevýhody outsourcingu
6 Fázy outsourcingu a ich realizácia
7 Praktický príklad outsourcingu
Záver
Zoznam použitej literatúry
Monografia
Internetové zdroje
Zdroje:
- BRUCKNER, T.,VOŘÍŠEK, J.:Outsourcinginformačních systému,1998,str.10
- FERNIE, J., Outsourcingdistribution in UK retailing. In: JournalofBusinessLogistics, roč.20, 2006, č.2, str.88-90.
- HANULÁKOVÁ, E., Prínosy outsourcingu pre strategický outsourcingový vzťah. In: Nová ekonomika, roč.4, 2005, Č.1, s.37-42.
- KUBÁT, J.:Outsourcing logistiky pod lupou. In:Logistika,2003,č.3.str.10.
- RYDVALOVÁ, P., RYDVAL, J., Outsourcing vo firme. Computer Press, Brno,2007. ISBN 970-80-251-1807-8.
- VIESTOVÁ K., ŠTOFILOVÁ J., ORESKÝ M.,ŠKAPA R.: Lexikón logistiky, Vydavateľstvo Ekonóm, Bratislava,2005 ISBN 80-225-2007-1 str.223.