Popis:
Marketing je určitá podnikateľská koncepcia, ktorá sa usiluje o nájdenie rovnovážneho stavu medzi záujmami dvoch protichodných síl- na jednej strane zákazníka, ktorý niečo chce a na druhej strane firmu, ktorá niečo ponúka.
Cieľom marketingu je :
• nasmerovať firmu tým smerom, aby sa firma orientovala na zákazníka a uspokojovanie jeho potrieb. To ako sa firma priblíži k požiadavkám svojho zákazníka, určuje aj jeho postavenie na trhu.
•
tvorba primeraného zisku, ktorý zabezpečí ďalší vzostup a rozvoj firmy
•
schopnosť nájsť konkurenčnú výhodu.
Marketing zahŕňa súhrn činností, ktoré sa vykonávajú vo vnútri firmy alebo na trhu. Veľký podnik vykonáva väčšiu časť marketingových aktivít vlastnými kapacitami, kým pre malú firmu je výhodnejšie niektoré aktivity zabezpečiť prostredníctvom špecializovaných firiem. Z toho vyplýva, že marketing plní pre podnik a taktiež vo vzťahu k trhu nasledovné základné funkcie:
•
výmennú funkciu - predstavuje výmenu produktov - kúpa a predaj
•
distribučnú funkciu - predstavuje transport a skladovanie produktov
• podpornú funkciu - predstavuje aktivity zamerané na oblasti financovania, informovania, klasifikácie a štandardizácie,
Kľúčové slová:
marketing
výskum
interné prostredie
vývojová činnosť
personálna činnosť
distribúcia
externé prostredie
Obsah:
- 1. Marketing ako podniková činnosť -3-
2. Marketingový výskum -4-
3. Profil firmy -7-
4. Charakteristika firmy danea -8-
5. Charakteristika odvetvia -9-
6. Analýza interného prostredia -9-
6.1. Finančno-ekonomická činnosť -9-
6.2. Obchodná činnosť -11-
6.3. Výrobno-technická činnosť -11-
6.4. Vývojová činnosť -12-
6.5. Personálna činnosť -12-
6.6. Konkurecia -12-
7. Analýza marketingového mixu -13-
7.1. Produkt -13-
7.2. Cena -13-
7.3. Distribúcia -13-
7.4. Propagácia -13-
8. Analýza externého prostredia -14-
9. Swot analýza -15-
10.Návrh pre marketingovú činnosť -16-
11. Záver -16-