Popis:
Mojím cieľom v tejto práci je oboznámiť sledovanosť médií hlavne televíznu sledovanosť. Každý človek má potrebu dostávať informácie. Z toho vyplýva, že verejný záujem vo vzťahu k masovým médiam resp. televíziou, neslabne, ale silnejeMédiá majú významné účinky, a predsa by sme našli len málo zhodných názorov na ich povahu a rozsah. Každodenná skúsenosť nám poskytuje mnoho príkladov vplyvu médií. Obliekame sa podľa počasia, nakupujeme podľa reklamy, ideme na film, o ktorom sa píše v novinách, teda naša myseľ je neustále plná informácií a dojmov získaných z médií. V konečnom dôsledku žijeme v prostredí nasýtenom mediálnymi zvukmi a obrazmi.
Cieľom nášho výskumu je podiel sledovanosti televízie na Slovensku.
Chceli by sme zistiť názor ľudí či je televízia ich primárnym zdrojom informácií. Ďalším cieľom je zistiť, či ľudia preferujú verejnoprávne vysielanie alebo súkromné (komerčné) vysielanie, aké programy sú najsledovanejšie, koľko času venujú ľudia sledovaniu televízie.
Kľúčové slová:
Média
Televízia
Verejnoprávne televízie
Súkromné televízie
komerčné televizie
Zdroje:
- Zasepa, T.: Médiá v čase globalizácie, Bratislava 2002
- McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Praha 2002
- Open Society Institute: Televízia v Európe: riadenie, politika a nezávislosť, Bratislava 2005
- Koblewska, J.: Škola a prostriedky masového vplyvu, Bratislava 1989
- Fisky, J.: Television Culture, London 1990