Popis:
Cieľom tejto práce je priblížiť problematiku sociálnej politiky, konkrétne jej časti vzdelávacej politiky, pretože tá sa nás ako študentov najviac dotýka. Vzdelávacia politika ako súčasť sociálnej politiky je dôležitá pre každý štát a treba jej venovať značnú pozornosť. Pretože práve na nás študentoch môžeme stavať základy moderného a vzdelaného štátu. Na vývoj vzdelávacej politiky má pozitívny vplyv aj plnenie konvergenčných kritérií Maastrichtskej zmluvy po vstupe Slovenska do Európskej únie.
Práca je realizovaná do dvoch hlavných častí ,a to do teoretickej a do analytickej. V teoretickej časti Vás v krátkosti oboznámim s termínom sociálna politika, s jej objektmi, subjektami a princípmi. Podstatnú časť práce venujem vzdelávacej politike, a keďže Slovensko je súčasťou Európskej únie, tak Európskej vzdelávacej politike, jej podstate a cieľom. V analytickej časti sa venujem študijným programom, ktoré Európska únia ponúka študentom v rámci vzdelávacej politiky. Venovala som sa najmä programu Socrates, ktorý sa zameriava takmer na všetky cieľové skupiny a programu Erasmus, ktorý je určený pre nás, študentov vysokých škôl.
Kľúčové slová:
Sociálna politika
vzdelávacia politika
Socrates
Erasmus
Európska únia
podnikové hospodárstvo
Obsah:
- Úvod -3-
1 Sociálna politika -4-
1.1 Objekty sociálnej politiky -4-
1.2 Subjekty sociálnej politiky -5-
1.3 Základné princípy sociálnej politiky -5-
2 Vzdelávacia politika -6-
2.1 História vzdelávacej politiky EÚ -6- 2.1 Podstata vzdelávacej politiky EÚ -7-
3 Analytická časť -10-
3.1 Socrates II -10-
3.2 Erasmus -12-
Záver -15-
Použitá literatúra -16-
Zdroje: