Popis:
1 Sociálna sieť
Zo sociologického hľadiska je sociálna sieť množina sociálnych subjektov, ktoré sú prepojené jedným, alebo viacerými špecifickými druhmi vzájomnej závislosti ako sú nápady, priateľstvo, príbuzenstvo, odpor, konflikt, výmena, obchod, cestovanie a pod. Vo svojej najjednoduchšej forme sú sociálne siete mapou všetkých možných dostupných závislostí medzi jednotlivými uzlami. Z hľadiska informačných technológií sú pre mňa zaujímavé webové stránky a portály, na ktorých sú sociálne siete prevádzkované. Stránky sú určené na nadväzovanie a udržiavanie kontaktov medzi ľuďmi a organizáciami a opis sociálnych vzťahov medzi jednotlivcami alebo skupinami ľudí. A práve z tohto hľadiska sa budeme sociálnym sieťam venovať v tejto práci. Sociálne siete môžu byť orientované súkromne alebo pracovne. Samotnou podstatou sociálnej siete sú viditeľné profily užívateľov, tvoriace hlavnú zložku systému spájajúce kĺbovo priateľov. Vytvorenie koncepcie profilu zahŕňa odpovede na otázky týkajúce sa veku, pohlavia, politického názoru, záujmu a ďalších doplňujúcich informácií. Na základe týchto informácií a záujmov sa nadväzujú vzťahy medzi používateľmi, ktorí sa spájajú do skupín. Vzájomnými prepojeniami používateľov a skupín vzniká sieť vzťahov, ktoré sú veľmi dôležité v praxi. Nevýhodou sociálnych sietí je fakt, že používatelia nemusia do svojho profilu vložiť pravdivé informácie, ktoré je takmer nemožné zistiť alebo overiť...
Kľúčové slová:
sociálne siete
FMUK
facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube
Obsah:
- 1 Sociálna sieť 5
1.1 Virtuálna komunita 5
1.2 História sociálnych sietí 5
1.3 Rozdelenie sociálnych sietí 6
1.3.1 Profesionálne sociálne siete 6
1.3.2 Súkromné sociálne siete 6
1.3.3 Menšie sociálne siete so zameraním 6
1.3.4 Novinové sociálne siete 6
2 Sociálne siete v súčasnosti 8
2.1 Myspace 8
2.2 Twitter 9
2.2.1 Najpopulárnejšie profily 9
2.3 LinkedIn 9
2.4 Instagram 10
2.4.1 Zaujímavé štatistiky 10
2.4.2 Matematické vyjadrenie nahrávania fotiek 10
2.5 Youtube 11
2.5.1 Zaujímavé štatistiky 11
2.5.2 Najsledovanejšie videá 11
2.6 Google+ 12
2.7 Facebook 12
2.7.1 Aktuálne štatistiky 13
2.7.2 Služby a možnosti 13
2.7.3 Skladovanie dát 13
2.7.4 Porovnanie s ostatnými sieťami 13
3 Vplyv sociálnych sietí 14
3.1 Pozitívne vplyvy 14
3.2 Negatívne vplyvy 14
4 Sociálne siete a ich zobrazenie 15
4.1 Možnosti zobrazení 15
4.2 Porovnanie zariadení 15
5 Použitá literatúra 16
Zoznam obrázkov
Obrázok 1 - Chronologické zoradenie sociálnych sietí v rokoch 1993 až 2011 7
Obrázok 2 - logo myspace.com 8
Obrázok 3 - logo twitter.com 9
Obrázok 4 - logo linkedin.com 9
Obrázok 5 - logo instagram.com 10
Obrázok 6 - logo youtube.com 11
Obrázok 7 - logo plus.google.com 12
Obrázok 8 - logo facebook.com 12
Obrázok 9 - štatistiky 16
Zoznam tabuliek
Tabuľka 1 - Porovnanie sociálnych sietí 13
Tabuľka 2 - porovnanie zariadení 15
Tabuľka 3 - počet predaných kusov 15
Zdroje:
- FUCHS, Christian. Internet and society: social theory in the information age. 1.vyd. New York: Routledge, 2008. 398 s. ISBN 97-8041-596-132-5.
- BOYD, Dannah M.- ELLISON Nicole B. Social Network Sites: Definition, History, and Schholarship. Journal of Computer-Mediated Communication
- Jakub Čamek - Fenomén Facebook
- Kováčová, E.: Virtuálna realita verzus off-line svet. In: Masmediálna komunikácia a realita I. Vedecká konferencia, Trnava 29.-30. apríl 2009. - Trnava: 2009, UCM. - ISBN 978-80-8105-124. - S. 241-255
- Meyrowitz., J: Všude a nikde. Karolinum. Praha, 2006. 341 s., ISBN 80-246-0905-3
- McLUHAN, Marshall. Člověk,média a elektronická kultura: výbor z díla. 1.vyd. Brno: Jota,2000.415 s. ISBN 80-7217-128-3.
- ANDERS, G. 2012. Prázdna stolička Jeffa Bezosa. In FORBES. ISSN 1338-2527, 2012, č. 8, s. 86.
- Facebook [online]. c2004, posledná revízia 4.10.2012 [cit. 2011-02-07]. Dostupné z WWW:
- MURRAY, Peter J. What is CMC? Computer-Mediated Communication Magazine [online]. January 1, 1997, vol. 4, no. 1. [cit. 2011-04-18].
- Dostupné z WWW: . ISSN 1076-027X.
- ŠMAHEL, David. Virtuální přátelství : je běžné, či nikoliv? [online]. 20. 9. 2006 [cit. 20110-01-14]. Dostupné z WWW: .