Popis:
Východiskom pre fungovanie a prosperitu firiem výrobného aj obchodného charakteru je identifikácia existujúcich a potenciálnych spotrebiteľov pre svoje výrobky a služby, poznanie ich potrieb a predvídanie ich spotrebiteľského správania.
„Pojem spotrebiteľ sa používa na označenie dvoch rozdielnych druhov spotrebných jednotiek:
a) Individuálny (osobný) spotrebiteľ- jednotlivec, ktorý nakupuje výrobky a služby pre svoju vlastnú spotrebu, pre použitie v rodine, pre člena rodiny, prípadne ako dar pre inú osoby. Vo všetkých prípadoch sa výrobok kupuje pre osobnú spotrebu jednotlivcov, a preto hovoríme o konečných spotrebiteľoch.
b) organizácia- súkromné podniky, štátne orgány (miestne, oblastné, celoštátne) a inštitúcie, ktoré nakupujú produkty, aby mohli vyvíjať svoju činnosť a to bez ohľadu na ich charakter, t.j. či sú ziskové alebo neziskové.“ [Kulčáková- Richterová, 1997, s. 13]
Kľúčové slová:
spotrebiteľské správanie
typológia spotrebiteľa
organizácia
zisk
LAVOA
diktátor
byrokrat
pragmatik
introvert
Obsah:
- 1.Spotrebiteľské správanie
1.1.Faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie
1.1.1.Kultúrno- spoločenské faktory
1.1.2.Osobno-psychologické faktory
1.2.Typológia spotrebiteľa
1.2.1.Eysenckova typológia
1.2.2.Kretchmer- Scheldonova konštitučná teória
1.2.3.LAVOA typológia
1.2.4.Typy spotrebiteľov na Slovensku podľa reklamných agentúr Publicis.Knut, United Consultans a M.E.S.A. 10
1.2.5. Typológia podľa Gretza a Drozdecka
1.3.Vývojové trendy v správaní slovenských spotrebiteľov