Starostlivosť o pracovníkov
Prípona
.doc |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
7 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
9711 |
Posledná úprava
10.09.2018 |
Zobrazené
4 012 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Na začiatok si definujme význam slova starostlivosť.
1. Vytváranie podmienok predovšetkým sociálnych a psychických pre výchovu, vzdelávanie, seberealizáciu a konic koncov i existenciu človeka.
2. Vo všeobecnom a užšom zmysle činnosť zameraná k ochrane a pomoci .Oblasti starostlivosti o dospelých je tento pojem aktuálny predovšetkým u tzv. rizikových a cieľových skupín.Podľa niektorých autorov je andragogika všeobecnou vedou o starostlivosti o človeka a jeho vedenia.
Starostlivosť o zamestnancov:
Zásadná súčasť pracovných podmienok.Starostlivosť o zamestnancov môžeme členiť podľa nasledujúcich bodov:
a) Povinná starostlivosť- povinnosť podniku daná zákonnými ustanoveniami a kolektívnymi zmluvami vyššej úrovne.
b) Zmluvná starostlivosť - povinnosť vyplývajúca z podnikovej kolektívnej zmluvy.
c) Dobrovoľná starostlivosť - starostlivosť ktorá vyplýva z personálnej politiky a je súčasťou personálneho riadenia.
Kľúčové slová:
starostlivosť o zemastnacov
personálny manažment
manažment
úmrtie blízkej osoby
skupinová starostlivosť
Obsah:
- ÚVOD 3
I. STAROSTLIVOSŤ O PRACOVNÍKOV. Sociálne programy 4
1.1 Predmet a ciele starostlivosti o pracovníkov 4
1.2 Pracovná doba a pracovný režim 5
1.3 Pracovné prostredie 5
1.4 Bezpečnosť práce a ochrana zdravia 6
1.5 Personálny rozvoj pracovníkov . 7
1.6 Služby poskytované pracovníkom na pracovisku 7
1.7 Ostatné služby poskytované pracovníkom a ich rodinám 7
1.8 Starostlivosť o životné prostredie 8
II.SLUŽBY POSKYTOVANÉ PRACOVNÍKOM 8
2.1 Prečo poskytovať tieto služby? 8
2.2 Aký druh služieb starostlivosti o pracovníkov? 9
2.2.1 Princípy individuálnej starostlivosti 9
2.2.2 Princípy skupinovej starostlivosti 10
2.3 Individuálne služby 10
2.3.1 Choroba 10
2.3.2 Úmrtie blízkej osoby 11
2.3.3 Rodinné problémy 11
2.3.4 Problémy v zamestnaní 11
2.3.5 Starší a penzionovaní pracovníci . 12
2.4 Kvalita pracovného života 12
2.4.1 Konflikty, frustrácia, stres 12
2.4.2 Stimulácia a motivácia . 13
2.5 Služby skupinovej starostlivosti 13
2.6 Poskytovanie služieb starostlivosti o pracovníkov . 14
2.7 Vnútropodnikové konzultačné služby . 14
2.8 Programy pomoci zamestnancom 14
III. PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA: Zníženie práceneschopnosti u zamestnancov firmy ZÁHRADA REAL, s.r.o 16
3.1 Profil firmy 16
3.1.1 Základné údaje spoločnosti 16
3.1.2 Predmet činnosti 16
3.1.3 Pracovné činnosti . 16
3.1.4 Pracovné prostredie 17
3.2 Sociálne programy pre zamestnancov . 17
3.3 Záver 18
IV. POUŽITÁ LITERATÚRA . 19
Zdroje:
- ARMSTRONG, Michael: Personální management, Grada Publishing, 1999, ISBN 80-7169-614-5, str.819-827.
- BĚLOHLÁVEK, František: Jak řídit a vést lidi, Brno, Computer Press, 2005, vyd.2, ISBN 80-251-0505-9, str.49.
- ČORBA, Vojtech: Personálny manažment, Prešov, 1996, ISBN 80-7097-346-3, str. 21-23.
- KOUBEK, Jozef: Řízení lidských zdrojů, Praha, Management Press, 2001, ISBN 80-7261-033-3., str. 321-338.
- PALÁN, Zdeněk: Lidské zdroje: výkladový slovník, Praha, Academia, 2002, vyd.2, ISBN 80-200-0950-7, str.148 - 149
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.