Popis:
Cieľom našej semestrálnej práce bolo vymyslieť pre spoločnosť Vitis Pezinok nový produkt, ktorý by obstál v konkurenčnom boji a súčasne posilnil firemnú značku. Práca je rozdelená do viacerých častí. Na začiatku sa venujeme predstaveniu spoločnosti ako takej, jej bohatej histórii, ako aj bohatému produktovému portfóliu. Následne sa práca uberá smerom predstavovania nového produktu, jeho stručnou charakteristikou, pričom sa snažíme objasniť, prečo sme si vybrali práve tento produkt, ďalej riešime otázky, či je schopný tento produkt obstáť v konkurenčnom boji. V poslednej časti práce opisujeme nástroje, ktoré by posilnili náš produkt. Výsledkom našej semestrálnej práce je nakoniec zistenie, že nami zvolený produkt má schopnosť preraziť na trh, nakoľko by ho (nielen) slovenskí spotrebitelia vnímali ako jedinečný a svojim spôsobom aj ako niečo nové, čo sa týka slovenského trhu.
Kľúčové slová:
tovaroznalectvo
spoločnosť
vinea
substitúty
swot analýza
stratégia značky
vnímanie kvality
Obsah:
- 1. Predstavenie spoločnosti 4
2. Analýza produktového radu 6
2.1 Produkty 8
2.1.1 Vína - rady vín: 8
2.1.2 Destiláty - rady destilátov 22
2.1.3 Vinea 24
3. Swot analýza 25
3.1 Silné stránky 25
3.2 Slabé stránky 25
3.3 Príležitosti 25
3.4 Riziká 25
4. Celková spotreba nealkoholických nápojov na slovensku 26
5. Analýza odvetvového prostredia 27
5.1 Súperenie medzi etablovanými podnikmi v odvetví 27
5.1.1 Konkurenčná štruktúra odvetvia 27
5.1.2 Podmienky dopytu 32
5.1.3 Prekážky odchodu z odvetvia 32
5.1.4 Súťaž o vzácne zdroje 32
5.2 Potenciálni konkurenti 33
5.3 Vyjednávacia sila zákazníkov 34
5.4 Vyjednávacia sila dodáváteľov 35
5.5 Substitúty 35
6. Návrh nového produktu 38
6.1 Charakteristika produktu 38
6.2 Návrh produktu „lavína“ 40
6.3 Životný cyklus výrobku 43
6.4 Swot analýza 45
6.4.1 Silné stránky nového produktu 45
6.4.2 Slabé stránky nového produktu 45
6.4.3 Príležitosti v súvislosti s novým produktom 46
6.4.4 Riziká vyplývajúce v súvislosti s novým produktom 46
6.5 Potenciálne konkurenčné produkty 47
6.6 Analýza spotrebiteľského správania 49
6.7 Stratégia značky 50
6.8 Stratégia marketingovej komunikácie, distribúcie a služieb 51
6.9 Podpora predaja u obchodných partnerov 53
6.10 Stratégia služieb a vnímania kvality 57
7. Záver 59
8. Použité zdroje 60