Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 025   projektov
0 nových

Stratégia podľa metódy SPACE

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
12 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41962
Posledná úprava
24.04.2013
Zobrazené
1 731 x
Autor:
student123
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Príklad spracovania metódy SPACE.

Metóda SPACE
Metóda SPACE (Strategic Position and Action Evaluation) je ďalšou metódou, ktorá zlučuje výsledky analýzy vonkajšieho a vnútorného prostredia do jedného celku a tým vytvára prvotnú predstavu o podnikateľskej stratégii. 

Vonkajšie prostredie je vyjadrené prostredníctvom dvoch agregovaných kritérií:
Stabilita prostredia
- je ovplyvňovaná technologickými zmenami, mierou inflácie, premenlivosťou dopytu, cenovým rozpätím konkurenčných výrobkov, bariérami vstupu do odvetvia, súperením existujúcich konkurentov, cenovou elasticitou dopytu, tlakom substitútov.

Atraktívnosť odvetvia
- je ovplyvňovaná rastovým potenciálom, technologickými know-how, využitím zdrojov, kapitálovou náročnosťou, vstupnými bariérami, využitím kapacít.


Kľúčové slová:

SPACE analýza

konkurenčné výhody

finančná sila



Obsah:
  • Metóda SPACE
    Postup
    1. agresívna pozícia
    2. konkurenčná pozícia
    3. konzervatívna pozícia
    4. defenzívna pozícia
    Postup hodnotenia
    Príklad analýzy vplyvu faktorov
    1. Faktory determinujúce finančnú silu podniku
    2. Faktory determinujúce konkurenčné výhody podniku
    3. Faktory determinujúce stabilitu prostredia
    4. Faktory determinujúce atraktivitu odvetvia
    Určenie charakteru strategického postavenia a smerovania
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko