Popis:
Úvod:
Cesta k úspechu nebýva často jednoduchá, a zväčša je viac kľukatá ako rovná. O to krajšie je, ak sa obzrieme do minulosti a zistíme, že strategické plány majú svoje miesto v spoločnosti a často dokážu ukázať spoločnosti jej jasný smer.
Korene strategického myslenia siahajú až do staroveku a to vo vojenstve, politike či diplomacií. Náročne vonkajšie vplyvy vytvorili potrebu rýchleho a účinného ohlasu, a tak strategické zručnosti začali prenikať aj do podnikateľskej sféry, až sa stali jeho neoddeliteľnou súčasťou. Základne otázky existencie a rozvoja podniku sú často obsiahnuté v strategických rozhodnutiach spoločnosti, ktoré sú mimoriadne dôležité a kritické. Dokáže podniku poskytnúť dostatočnú oporu a orientáciu v zložitom a turbulentnom prostredí, keďže spravidla sú dlhodobého charakteru. V minulosti bola totiž dlhodobosť označovaná ako hlavná vlastnosť stratégie.
Keďže výroba elektrickej energie patrí k najvýznamnejším odvetviam národného hospodárstva, zvolil/a som si ako podklad na spracovanie praktickej časti seminárnej práve Slovenské elektrárne a.s..
Slovenské elektrárne a.s., ako súčasť medzinárodnej spoločnosti Enel, majú nezastupiteľné miesto na trhu s elektrickou energiou a má podiel na výrobe elektrickej energie tak, aby poskytovala jej kvalitnú dodávku a s čo možno najmenším dopadom na okolie. Veľké otázniky stavajú ekologické normy nad budúcnosťou tepelných blokov, aj keď investície do väčšej ochrany životného prostredia boli nemalé.
Kľúčové slová:
stratégia
strategické plánovanie
strategický manažment
Obsah:
- Úvod 3
1. Vymedzenie základných pojmov 4
1.1 Plánovanie 4
1.2 Stratégia 4
1.2.1 Hierarchické definície stratégie a strategického manažmentu 5
1.3 Strategické plánovanie 6
1.3.1 Úrovne strategického plánovania 7
1.3.2 Strategické plánovanie ako etapa vývoja teórie a praxe strategického manažmentu 8
2. Hodnotenie stavu strategického plánovania vo vybranej organizácii 10
2.1 Charakteristika spoločnosti 10
2.2 Smerovanie spoločnosti 10
2.3 Strategický plán a budúce investície 11
2.3.1 Jadro 11
2.3.2 Uhlie a plyn 11
2.3.3 Hnedé uhlie 12
2.3.4 Obnoviteľné zdroje 12
2.3.5 Iné projekty 12
Záver 13
Bibliografia 14
Zdroje:
- Akciová spoločnosť SE. [online]. [citované 2010 – 11 - 27 ] Dostupné na WWW: http://www.seas.sk/spolocnost/
- ČIHOVSKÁ, V.: Marketingové plánovanie. In: KITA, J.: Marketing. Bratislava: IURA Edition, 2005. 432 s. ISBN 80-8078-049-8
- GRZNÁR, M.: Plánovanie. In: MAJTÁN, M.: Manažment. Bratislava: SPRINT, 2005. 429 s. ISBN 80-89085-17-2
- LESÁKOVÁ, D. a kol.: Strategický marketingový manažment. Bratislava: NETRI, 2004. 264 s. ISBN 80-968904-8-4
- PAPULA, J.: Strategické plánovanie (Vybrané prednášky). Bratislava: Fakulta managementu Univerzity Komenského v Bratislave, 2005. 70 s.
- SLÁVIK, Š.: Strategický manažment. In: MAJTÁN, M.: Manažment. Bratislava: SPRINT, 2005. 429 s. ISBN 80-89085-17-2
- Strategické plánovanie mimovladných organizácií. [online]. [citované 2010 – 11 - 27 ] Dostupné na WWW: http://odl.celodin.org/cd/sk/pdf/1_1.pdf
- Výročná správa 2009. 153 s. [online]. [citované 2010 – 11 - 27 ] Dostupné na WWW: http://www.seas.sk/_cms_/_files/1183/vyr_spr_2009-SK-EN.pdf
- ZELENÝ, M.: Strategické plánovanie. [online]. [citované 2010 – 11 - 27 ] Dostupné na WWW: http://www.ipaslovakia.sk/slovnik_view.aspx?id_s=210