Strategické plánovanie jeho aplikácia v spoločnosti ZSSK CARGO
«»
Popis:
Intuícia a improvizácia pre efektívny rozvoj malej či veľkej spoločnosti už v súčasnom dynamickom prostredí nestačí. Rapídny rozvoj celosvetových trhov, rýchly rozvoj nových technológií a prudký nárast počtu nových foriem distribúcie produktov a služieb. Taktiež hrá dôležitú rolu stála zmena potrieb, želaní a preferencií zákazníkov.
Tvrdé konkurenčné prostredie donútilo organizácie lepšie sa orientovať a byť schopné spolupracovať s inými firmami, a to aj s takými, ktoré môžu byť v niektorých smeroch ich konkurentmi. Manažéri sú na základe týchto dôvodov donútení využívať strategické plánovanie pre zachovanie životaschopnosti firmy v konkurenčnom prostredí trhu.
V súčasnosti asi už každý manažér veľkej firmy si nedovolí oponovať o dôležitosti plánovania. Dôraz sa kladie na nové príležitosti pre spoločnosť a zvyšovanie hodnoty produktov. Manažéri sa snažia dosiahnuť odlíšenie od konkurencie a stanoviť relatívne ciele, čiže tie, ktoré sú priamo porovnateľné s konkurenciou.
Plánovanie nie je len o tom zahrnúť do procesu pracovníkov finančného oddelenia, ale aj všetkých členov spoločnosti. Veď napokon, kto môže uspieť pri budovaní moderného systému plánovania. Teoretici, alebo ľudia z praxe? Určite cenné informácie z praxe a praktické trhové informácie sú „nad zlato“.
Kľúčové slová:
stratégia
strategické plánovanie
strategické ciele
Cargo Slovakia
tvorba strategických cieľov
Obsah:
- Úvod 3
1. Teoretická časť 4
1.1 Proces strategického plánovania 5
1.1.1 Poslanie podniku 5
1.1.2 Tvorba strategických cieľov 5
1.1.3 Tvorba podnikateľského portfólia 6
1.1.4 Stratégie firmy 7
1.2 Úroveň plánovania a druhy plánov 8
1.3 Nástroje strategického plánovania produktov a procesov 10
2. Praktická časť 11
2.1 Strategický plán Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia a.s. 11
2.2 Vízia a poslanie spoločnosti 12
2.3 Význam strategického plánu pre vývoj spoločnosti 13
2.4 Svetová hospodárska kríza a ZSSK CARGO 14
Záver 16
Bibliografia 17
Zdroje:
- ČIHOVSKÁ, V.: Marketingové plánovanie. In: KITA, J.: Marketing. Bratislava: IURA Edition, 2005. 432 s. ISBN 80-8078-049-8
- CHOVANEC, D. – ZEMANOVÁ,J.: Proces strategického plánování v podniku. Brno: Odborná konferencie doktorského štúdia s medzinárodní účastí, 2003. 8 s.
- GRZNÁR, M.: Plánovanie. In: MAJTÁN, M.: Manažment. Bratislava: SPRINT, 2005. 429 s. ISBN 80-89085-17-2
- KUDLÁČ, Ľ.: Strategické plánovanie produktov a procesov. In: Transfer inovácií. Košice. s. 2 [online].
- ORGONÁŠ,J.: Klasické plánovanie je minulosťou, nech žije moderný plán. Bratislava: Slovenská technická univerzita, Fakulta informatiky a informačných technológií. [online].
- PAPULA, J.: Strategické plánovanie (Vybrané prednášky). Bratislava: Fakulta managementu Univerzity Komenského v Bratislave, 2005. 70 s.
- Strategické plánovanie mimovládnych organizácií. [online].
- ZSCARGO: Strategický plán Železničnej spoločnosti CARGO Slovakia, a.s. pre obdobie 2006-2007 s výhľadom do roku 2010.
- ZSCARGO: Výročná správa 2009. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. [online].
- ZSCARGO: Výročná správa 2008. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. [online].
- ZSCARGO: Výročná správa 2007. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. [online].
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.