Strategické plánovanie
«»
Prípona
.doc |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
20 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
16139 |
Posledná úprava
08.12.2008 |
Zobrazené
5 912 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Pojem strategické plánovanie sa objavil až začiatkom sedemdesiatych rokov. V predchádzajúcich rokoch (päťdesiatych a šesťdesiatych) americké riadenie dosahovalo znač-né zisky prostredníctvom operačného plánovania. V sedemdesiatych rokoch však nastalo niekoľko ekonomických kríz, ktorých následkom bola prudko stúpajúca cena ropy, nedostatok materiálu a energií, nezamestnanosť a dvojciferná inflácia. Nízke ceny tovaru zahraničných firiem im zabezpečilo podiely na trhoch v Spojených štátoch. Tento rad udalostí vyvolal potrebu nového riadiaceho plánovacieho procesu, ktorý by udržal firmy v dobrom stave navzdory stále vznikajúcim zmätkom pri obchodoch. Nový proces plánovania definovali tri kľúčové myšlienky.
Kľúčové slová:
strategický manažment
operačnéhe plánovanie
Zdroje:
- [1] HINGSTON, P.: Malý sprievodca podnikaním: Efektívny marketing. Bratislava,
- Ikar 2002
- [2] http://www.sbic.sk/menu2.htm
- [3] CHEMOLAK, a. s.
- [4] JEDLIČKA, M.: Marketingový strategický manažment. Trnava, Magna 2003
- [5] KOTLER, P.: Marketing Management. Praha, Victoria publishing 1998
- [6] SEDLÁK, M.: Manažment. Bratislava, Elita 1997
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.