Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Strategické spojenectvá

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42476
Posledná úprava
26.12.2013
Zobrazené
2 689 x
Autor:
kenqooo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Strategické spojenectvo
Strategické spojenectvo (strategic alliance) je jedným z najvyužívanejších nástrojov v manažmente veľkých aj malých podnikov. Po tom, čo sa podniky usilovali systematicky odbúrať všetky činnosti znižujúce výkonnosť podniku, dúfali, že bude ľahké pomenovať zdroje reprodukcie a rastu vo vnútri firmy. Zistili však, že je potrebné ich hľadať najmä v externom prostredí. Siahli preto po nástrojoch, ktoré poznala už klasická ekonomická teória - po alianciách a fúziách. Postupne sa stále intenzívnejšie presadzovali väzby medzi podnikmi, ktoré dostali pomenovanie strategické spojenectvá. V 19. a začiatkom 20. storočia sa ako najčastejšie dôvody, ktoré viedli k spolupráci medzi podnikmi uvádzali: obsadzovanie trhov, expanzia na zahraničné trhy, vytváranie bariér vstupu, snaha o zisk monopolného postavenia na trhu.

2. Strategické aliancie
2. 1 Definícia strategickej aliancie
Strategické aliancie predstavujú organizačne právnu formu medzipodnikovej spolupráce, respektíve spoločného podnikania. Firmy môžu tvoriť strategické aliancie s rôznymi partnermi: zákazníci, dodávatelia, konkurenti, atď. Vďaka tomuto nástroju môžu firmy zlepšiť svoje konkurenčné postavenie, získať prístup na nové trhy, zdieľať riziko a náklady na veľkých projektoch.

Podľa Asociácie profesionálov pre strategické aliancie môžeme strategické aliancie charakterizovať ako dohody s otvoreným koncom medzi separátnymi firmami, ktoré zdieľajú niektoré spoločné ciele alebo záujmy.
Strategické aliancie môžu mať rôznu formu, sú však skôr procesom ako právnym aktom. Na rozdiel od fúzií alebo akvizícií, nevyžadujú, aby zainteresované podniky menili existujúcu právnu formu alebo organizačnú štruktúru. Často ide o dohody (ústne alebo písomné) v určitej vymedzenej oblasti a ich vznik a zánik je teda veľmi jednoduchý.
...

Kľúčové slová:

strategické spojenectvo

strategické aliancie

fúzie

akvizície

joint venture



Obsah:
  • 1. Strategické spojenectvo -3-
    2. Strategické aliancie -3-
    2.1 Definícia strategickej aliancie -3-
    2.2 Dôvod vzniku strategických aliancií -4-
    2.3 Klasifikácia strategických aliancií -4-
    3. Fúzie -5-
    3.1 Definícia fúzie -5-
    3.2 Predpoklady uskutočnenia fúzie -5-
    3.3 Klasifikácia fúzií -6-
    4. Akvizície -6-
    4.1 Definícia akvizície -6-
    4.2 Priebeh procesu akvizície -7-
    5. Joint venture -8-
    5.1 Definície joint venture -8-
    5.2 Klasifikácia joint venture -9-
    5.3 Vzájomne prepojené joint ventures -10-
    6. Zoznam bibliografických odkazov-11-
    7. Praktická časť -12-
    7.1 Zoznam firiem, ktoré využívajú strategické spojenectvo -12-
    7.2 Anketa -13-
    7.3 Tabuľka vývoja strategických aliancií -14-
    7.4 Tabuľka vývoja fúzií a akvizícií -14-

Zdroje:
  • HAMMER, Michael: Agenda 21. Co musí každý podnik udělat pro úspěch ve 21. století. Praha: Management Press, 2002, 260 s. ISBN 80-7261-074-0
  • CHEBEŇ, Juraj: Manažment a príprava manažérov v podmienkach silnejúcej globalizácie. In: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie: Obchodné podnikanie a marketing v novom európskom hospodárskom priestore, EU Bratislava, 2004, s 61 - 67, ISBN 80-225-1904-9
  • KONOPÍK, Emil: Společné podnikání v mezinárodních hospodářských vztazích. Praha: SNTL, 1986. 120 s. 04-328-86
  • LIEUMANN, Konrad: Ventures erfolgreich organizieren und managen. Mníchov, 1989. 320 s. ISBN 80-85 603-14-4
  • RIGBY, Darrell, BILODEAU, Barbara: Management Tools & Trends, 2009
  • SMOLKOVÁ, Eva: Strategické partnerstvá ako fenomén globálnej ekonomiky. Bratislava: INFOPRESS, 2005. 228 s. ISBN 978-80-85402-92-6
  • ŠTENSOVÁ, Antónia: Kooperacia partnerov v distribučnom kanáli. In: Zborník Stratégia obchodného partnerstva v komercionalizácii produktov, EU Bratislava, Bratislava 2001
  • VODÁČEK, Leo - VODÁČKOVÁ, Oľga.: Malé a střední podniky: konkurence a aliance v Evropské unii. Praha: Management Press, 2004. 192 s. ISBN 80-7261-099-6
  • http://www.bain.com/management_tools/home.asp
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko