Strategický a finančný manažment - STEP analýza
«»
Popis:
3 strany teoria + 5 stran prakticka cast (aplikacia STEP analyzy vo vybranom podniku)
Marketingová situačná analýza
Ide o komplexný prístup k zaznamenaniu dôležitých faktorov ovplyvňujúcich činnosť podniku vo vzájomných súvislostiach. Výsledok slúži ako podklad pre ďalší krok v marketingovom riadení, a to pre tvorbu stratégii. Dôležitosť marketingovej situačnej analýzy rastie s nestabilitou a zložitosťou prostredí, v ktorom sa podnik nachádza. Je dôležité zaistiť, aby marketingová situačná analýza poskytovala všetky potrebné a dôležité podklady, ktoré musia byť relevantné. Správne a podrobné prevedenie marketingovej situačnej analýzy je predpokladom pre kvalitu procesu strategického riadenia. Strategická marketingová analýza je prvým krokom v príprave strategického marketingového plánu. Marketingovú situačnú analýzu môžeme rozdeliť do dvoch menších celkov a to na analýzu faktorov prostredia a na analýzu podniku. Celok analýzy faktorov môžeme rozdeliť do dvoch častí, ktoré sa nazývajú mikroprostredie a makroprostredie.
Kľúčové slová:
STEP
cyklus podniku
inflácia
úrokové miery
demografia
úroveň vzdelania
kultúrne faktory
konkurencia
Obsah:
- Marketingová situačná analýza
Význam situačnej analýzy
Makroprostredie podniku
STEP analýza
Analyzovaný podnik
STEP analýza
Technologické faktory
Ekonomické faktory
Politické faktory
Zdroje:
- VANÁK, M., Nahodil, F.: Základy marketingu, Praha: Vysoká škola financní a správní,2007, 1. vydání, ISBN 978-80-86754-85-7
- JAKOUBKOVÁ, D.: Strategický marketing, Praha: Grada publishing, 2008, 1. vydání, ISBN 978-80-247-2690-8
- KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Firemní strategie: plánování a realizace. 1. vyd.
- Praha: Computer Press, 2002, 124 s. ISBN 80-7226-657-8.
- KITA, J. a kol. : Marketin. 3 prevedenie a doplnkové vydanie: Bratislava.2005, ISBN 80-8078-049-8
- JAKUBIKOVA, D.: Strategický marketing. Grada: Praha.2008, ISBN 978-80-247-2690-8
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.