Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Strategický a finančný manažment - STEP analýza

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
22 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37108
Posledná úprava
25.03.2011
Zobrazené
3 079 x
Autor:
johnlocke
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
3 strany teoria + 5 stran prakticka cast (aplikacia STEP analyzy vo vybranom podniku)

Marketingová situačná analýza

Ide o komplexný prístup k zaznamenaniu dôležitých faktorov ovplyvňujúcich činnosť podniku vo vzájomných súvislostiach. Výsledok slúži ako podklad pre ďalší krok v marketingovom riadení, a to pre tvorbu stratégii. Dôležitosť marketingovej situačnej analýzy rastie s nestabilitou a zložitosťou prostredí, v ktorom sa podnik nachádza. Je dôležité zaistiť, aby marketingová situačná analýza poskytovala všetky potrebné a dôležité podklady, ktoré musia byť relevantné. Správne a podrobné prevedenie marketingovej situačnej analýzy je predpokladom pre kvalitu procesu strategického riadenia. Strategická marketingová analýza je prvým krokom v príprave strategického marketingového plánu. Marketingovú situačnú analýzu môžeme rozdeliť do dvoch menších celkov a to na analýzu faktorov prostredia a na analýzu podniku. Celok analýzy faktorov môžeme rozdeliť do dvoch častí, ktoré sa nazývajú mikroprostredie a makroprostredie.  

Kľúčové slová:

STEP

cyklus podniku

inflácia

úrokové miery

demografia

úroveň vzdelania

kultúrne faktory

konkurencia



Obsah:
  • Marketingová situačná analýza
    Význam situačnej analýzy
    Makroprostredie podniku
    STEP analýza
    Analyzovaný podnik
    STEP analýza
    Technologické faktory
    Ekonomické faktory
    Politické faktory

Zdroje:
  • VANÁK, M., Nahodil, F.: Základy marketingu, Praha: Vysoká škola financní a správní,2007, 1. vydání, ISBN 978-80-86754-85-7
  • JAKOUBKOVÁ, D.: Strategický marketing, Praha: Grada publishing, 2008, 1. vydání, ISBN 978-80-247-2690-8
  • KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Firemní strategie: plánování a realizace. 1. vyd.
  • Praha: Computer Press, 2002, 124 s. ISBN 80-7226-657-8.
  • KITA, J. a kol. : Marketin. 3 prevedenie a doplnkové vydanie: Bratislava.2005, ISBN 80-8078-049-8
  • JAKUBIKOVA, D.: Strategický marketing. Grada: Praha.2008, ISBN 978-80-247-2690-8
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko