Popis:
Základom úspechu predaja každého produktu pri jeho realizácií na trhu je komunikácia so zákazníkom, to znamená poskytovanie informácií o produkte, o podmienkach jeho predaja, ale tiež o prijímaní informácií a potrebách a prianiach tohto zákazníka a presvedčovanie zákazníka o nákupe produktu. (Vaňák, 2007, s .68)
Ak sa podnik rozhodne pre stratégiu umiestnenia výrobku, začína rada aktivít pre uspokojenie a ovplyvnenie potrieb a prianí zákazníkov. Pri týchto aktivitách, ktoré sa premietajú do marketingových stratégií firiem, sa využíva viacero nástrojov. Nazývame ich marketingovým mixom. Do jednotlivých skupín marketigového mixu sú zaraďované nasledujúce nástroje: (Světlík, 2003, s. 69)
- Marketingová komunikácia ( promotion ), tj. propagácia alebo komunikácia so zákazníkom podporujúc predaj alebo dobré meno firmy zahrňuje reklamu, osobný predaj, priamy marketing, podporu predaja a public relations.
- Produkt ( product ), jeho charakteristika, značka, kvalita, technická úroveň, servis, design, životný cyklus atď.
- Cenu ( price ), stanovenie ceny, zľavy, platobné podmienky.
- Distribúcia ( placement ), odbytové cesty, veľkosť a umiestnenie skladov atď.
Kľúčové slová:
marketingová komunikácia
teasing
marketing
reklama
kampane
Obsah:
- Úvod
1 Marketingový mix
2 Marketingová komunikácia
3 Reklama
3. 1 Televízne reklamy
3.2 Reklama v tlači
3.3 Rozhlasová reklama
3.4 Internetová reklama
3.5 Ďalšie nástroje reklamy
4 Teasingové reklamy
5 Teasingové kampane
5.1 Avion
5.2 Prevencii proti rakovine
5.3 J&T
5.4 Minerálka Santovka
5.5 Tesco
5.6 KDH
5.7 Vinea
5.8 Kampaň 99 %
5.9 Modrý kohútik
5.10 Zlatá rybka
5.11 Dokážete to?
Záver
Zoznam bibliografických odkazov
Zdroje:
- DUDINSKÁ, E., FORET, M., ŠTEFKO, R., ŠIMEGH, P., 2006. Základy marketingu. Prešovská univerzita v Prešove. 199 s. ISBN 80-225-1222-2.
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P., 2011. Marketingová komunikace. Praha : Grada. 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
- KOTLER, P. 2007. Moderní marketing. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 80-247-1545-2
- MACHKOVÁ, H., 2006. Medzinárodní marketing. Praha : Grada, 2006. 208. ISBN 80-247-4678-X