Teoretické východiská teleshoppingu
«»
Popis:
Okolo roku 1980 sa v Taliansku prostredníctvom televíznych kanálov začalo s predajom rôznych produktov. Následne sa tento predaj objavil v Spojených štátov a o dva roky neskôr bol predstavený vo Francúzsku. Táto služba telenákupu bola uskutočňovaná cez interaktívny systém, ktorý umožnil zákazníkom získať okrem všeobecných informácií o predajnej organizácie, aj možnosť objednania vybraných položiek na základe dostupnosti zásob, ceny, farby, veľkosti a pod. V týchto predajniach bol televízor pripojený k minipočítaču bežnými telefónnymi linkami. Zákazník si teda mohol objednať produkty zo zoznamov, ktoré sa objavili na televíznej obrazovke. Spočiatku boli informácie o produktoch len statické, písomné. Vizuálna stránka v nich absentovala
Kľúčové slová:
reklamný spot
reklama
teleshopping
direct management
legislatíva
Obsah:
- 1 TEORETICKÉ VÝCHODISKÁ TELESHOPPINGU
1.1 Vývoj a história teleshoppingu
1.2 Formy teleshoppingu
1.3 Teleshopping vs. televízna reklama
1.4 Súčasný teleshopping
Zdroje:
- BLAS, S. 2006. Development of a sector with a bright future: teleshopping [online]. In Esic market. 2006. 23-50 p. ISSN 0212-1867.
- ČECHOVÁ, M., a kol. 2008. Současná stylistika. Praha : NLN, 2008. 381 s. ISBN 978-80-7106-961-4.
- GRÁC, J. 1988. Persuázia: Ovplyvňovanie človeka človekom. Martin : Osveta, 1988. 368 s.
- KARLÍČEK, M., a kol. 2011. Markentingová komunikácia. Praha : Grada Publishing, 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
- KASSAY, S. 2010. Podnik a podnikanie: Strategická komunikácia. Bratislava : Veda, 2010. 803 s. ISBN 978-80-224-1134-9.
- MARTI, J., ZEILINGER, A. 1982. Videotext in the High Street - the impact to retailer and consumer. In Retail and Distribution Management. 1982, roč. 10, č. 5, s. 6-21.
- NAGYOVÁ, Ľ. 1999. Manažérska komunikácia. Nitra : Vydavateľské a edičné stredisko SPU, 1999. s. 142. ISBN 80-7169-334-0.
- PLESSIS, E. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.