Teória monopolu
Popis:
Ukážka:
Dokonalá konkurencia bola charakterizovaná ako situácia, keď veľký počet výrobcov vyrába identický produkt, t.j. jednotlivý podnik nemôže vplývať na ceny a je zabezpečená úplná voľnosť vstupu výrobcu do odvetvia a teda i výstup z neho. Všetci účastníci sú dokonale informovaní o podmienkach na trhu (predovšetkým o výške ceny). S touto situáciou sa môžeme stretnúť v USA v podstate v celej oblasti poľnohospodárstva. Individuálna krivka dopytu pri dokonalej konkurencii je vodorovná, tvorí rovnobežku s osou x, čo znamená, že cena je pre výrobcu daná (nemôže ju meniť), môže meniť iba množstvo výrobkov dodávaných pri tejto cene, iba v rámci celého odvetvia cena s rastúcim objemom produkcie klesá.
Kľúčové slová:
ekonomika
monopol
firma
konkurencia
diskriminácia
Obsah:
- 1. Nedokonalá konkurencia a jej formy
2. Podstata a formy monopolu
3. Maximalizácia zisku v prípade úplného monopolu
4. Cenová diskriminácia
5. Dôsledky monopolu a protimonopolná regulácia
Zdroje:
- Jakúbek a kolektív - Základy všeobecnej ekonomickej teórie
- Lisý a kolektív - Základy všeobecnej ekonomickej teórie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.