Time manažment
Popis:
Čas je najvzácnejší majetok, ktorý človek vlastní. Preto jednou z najdôležitejších úloh v živote jedinca je čo najefektívnejšie využiť svoj čas. Ide o základný predpoklad toho, aby bol človek v živote úspešný vo všetkých rolách, ktoré v živote zastáva.
Súčasná realita života v podniku a čoraz viac sa rozmáhajúci syndróm straty koncentrácie menia výkonných a stabilných manažérov na uponáhľané, nevýkonné a vzťahovačné kôpky nervov. Prečo to tak je a čo s tým možno robiť?
Povolanie manažéra je čoraz náročnejšie. Narastá tempo, komplexnosť problémov, ale súčasne narastá aj záplava informácií, cez ktoré sa musí manažér prehrýzať, kým z nich vyberie tie podstatné na rozhodovanie. Ľudský mozog má tiež len obmedzenú kapacitu. Jeho sústavným preťažovaním dochádza u manažérov k poklesu koncentrácie a s tým súvisiacemu poklesu výkonnosti, motivácie a nárastu chybovosti. Tento syndróm sa šíri v podnikoch ako nefalšovaná epidémia.
Kľúčové slová:
manažment
kvadranty
delegovanie
stanovenie priorít
dokonalosť
ABC analýza
Obsah:
- Úvod 1
2.Generácie časového manažmentu 2
3.Matica manažmentu času 3
3.1. Popisy kvadrantov 4
4.Paretovo pravidlo 5
5.Psychologické pozadie vnímania času 5
5.1.Krivka koncentrácie 6
5.2.Pílový efekt 7
6. Zlodeji času 8
6.1.Delegovanie 8
6.2. Nejasné stanovenie cieľov 10
6.2.1. Vlastnosti cieľov 10
6.3. Nesprávne stanovenie priorít 11
6.3.1. ABC analýza 11
6.4. Kedy hovoriť nie a kedy áno? 12
6.5. Čítanie 12
6.7. Hranice dokonalosti 13
7.Ako teda riadiť svoj čas, prácu a seba? 14
Záver 16
Použitá literatúra 17
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.