Popis:
Zamyslime sa nad historickým a zároveň súčasným použitím významu slova kvalita. Slovo kvalita vyzdobil v rámci svojho filozofického myslenia Platónov žiak Aristoteles .Odpovedzme si na základnú otázku, ktorá znie: Poznali v dávnych časoch teda za čias Aristotela pojem a význam slova kvalita? Samozrejme, poznali. Ale nepoznali tento termín a tiež nepoznali jeho jednoznačný, jasne definovaný obsah.
Dnešný svet, alebo skôr trh, má na kvalitu svoj vlastný názor: „Kvalita je miera peňazí afinančného zaťaženi
a vreciek investorov.“Avšak ako a s akými prostriedkami overiť jej hodnotu? Naozaj nie je kvalita určovaná aj inými faktormi ako jej technické prevedenie? V dnešnej dobe na úroveň kvality nevplývajú len technické a vývojové prvky softvérového produktu ,tak ako to popisujú
tradičné prístupy na určenie kvality. Do popredia sa dostávajú manažérske prístupy, ktoré v sebe zahŕňajú tradičné i inovatívne postupy zároveň. Prístupy, ktoré zohľadňujú v celom cykle vývoja softvérového procesu a produktu ľudskú zložku, zákazníka i zamestnanca. Kvalita výroby je rozhodujúci fenomén podnikania. Je nielen základom komerčnej úspešnosti na trhu, ale aj nositeľom celkovej podnikateľskej prosperity, pretože v súčasnosti iba kvalitou možno zaručiť ekonomicky efektívny predaj výrobkov na konkurenčne náročných trhoch.
Kľúčové slová:
TOM
Charakteristika TQM
Koncepcie TQM
Subsystémy TQM
ISO 9000
Obsah:
- Obsah 3
Úvod 3
1 Tqm - komplexné manažérstvo kvality 4
1.1 Koncepcia tqm 4
1.2 Charakterizujúce znaky tqm 4
2 Subsystémy tqm 5
2.1 Technický subsystém 5
2.2 Sociálny subsystém 5
3 Iso 9000 6
4 Tqm ako metóda na zaistenie kvality 7
4.1 Eliminácia strát 7
4.2 Minimalizácia zásob 7
4.3 Maximalizácia toku výroby 8
4.4 Produkcia vyvolaná požiadavkami 8
4.5 Splnenie požiadaviek zákazníka 8
4.6 Eliminácia opráv 8
4.7 Splnomocňovanie pracovníkov 9
4.8 Pestovanie vzťahov s dodávateľmi 9
5 Význam tqm 9
5.1 Ocenenia kvality pre organizácie 10
Záver 11
Použitá literatúra 12