Popis:
Stratégia je cesta, ktorá nás má doviesť k naplneniu vytýčených cieľov. Rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Naznačuje, čo máme robiť dnes, zajtra a v nasledujúcom období, aby sme dosiahli úspech v budúcnosti. Je založená na schopnosti vidieť, čo iní nevidia a pochopiť dôležitosť toho, čo iní zatiaľ za dôležité nepokladajú a s predstihom robiť to, čo nám v budúcnosti prinesie konkurenčnú výhodu. Charakteristickou črtou stratégie je jej jedinečnosť a neopakovateľnosť.
Z historického pohľadu je stratégia považovaná za najväčšiu formu generálstva, ktorá umožňuje vyhrať bitku bez boja. Vhodne zvolená stratégia znamená, že nie je potrebné pustiť sa do boja, len bitka je bez samotného boja vopred vyhraná.
Strategické rozhodnutia sú dlhodobého charakteru.
Len podnik, ktorý má správne zvolenú a realizovanú stratégiu, môže dosahovať zaumienené ciele, úspechy, uplatňovať konkurenčnú výhodu a upevňovať si svoje postavenie na trhu.
...
Kľúčové slová:
stratégia
konkurenčná stratégia
strategický trojuholník
analýza prostredia
Obsah:
- Úvod 3
1. Stratégia vs. taktika 3
2. Konkurenčná stratégia 3
3. Strategický trojuholník 4
4. Konkurenčné stratégie 4
Konkurenčná stratégia spoločnosti 5
5. Situácia 5
6. Analýza prostredia odvetia 6
7. Výber stratégie 8
Záver 9
Zdroje:
- Papula, J., Papulová, Z.: Strategický manažment, základy vedomostí alebo jadro poznatkov. Bratislava, Kartprint, 2009
- Papula, J.: Konkurenčné analýzy a stratégie, Vybrané prednášky. Bratislava, Skriptá február 2009