Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Trendy pri uplatňovaní konkurenčných stratégií

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40499
Posledná úprava
07.07.2012
Zobrazené
1 369 x
Autor:
anna.michalickova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Porterove generické konkurenčné stratégie a ich uplatnenie v súčasnosti

Hodnotenie existujúcej stratégie
Hodnotenie stratégie, ktorú podnik v súčasnosti presadzuje, spočíva v skúmaní súladu medzi podnikovou, podnikateľskými a funkčnými stratégiami, v hodnotení dokonalosti ich formulácií ako vystihujú súlad medzi vonkajšími a vnútornými podmienkami podnikania, avšak najlepším hodnotiacim kritériom je doterajšia prosperita podniku. 
Najčastejšie používané indikátory úspešnosti stratégie sú :
- Rast alebo pokles trhového podielu.
- Rast alebo pokles zisku a jeho veľkosť vo vzťahu ku konkurenčným firmám.
- Vývojové trendy čistého zisku a výnosnosti investícií.
- Miera rastu predaja a jej vzťah k miere rastu trhu ako celku.
- Zosilňovanie alebo oslabenie konkurenčnej pozície firmy

Známky uplynulého strategického úspechu alebo neúspechu sa dajú odhaliť vcelku ľahko. Nie je však jednoduché zistiť, ako je súčasná stratégia zosúladená s očakávaným, budúcim odvetvovým a konkurenčným prostredím. V tejto súvislosti je potrebné zvážiť:
- či je súčasná stratégia citlivá na hybné sily odvetvia a strategické problémy odvetvia,
- ako tesne je súčasná stratégia zosúladená s budúcimi kľúčovými faktormi úspechu odvetvia,
- akú kvalitnú obranu poskytuje súčasná stratégia voči konkurenčným silám v budúcnosti
...

Kľúčové slová:

konkurencia

stratégia

stratégia diferenciácie

stratégia focus

konkurenčé stratégie



Obsah:
  • Hodnotenie existujúcej stratégie 2
    Porterove generické konkurenčé stratégie 3
    Stratégia nákladového vodcovstva 4
    Stratégia diferenciácie 5
    Stratégia focus 5
    Zoznam použitej literatúry 8

Zdroje:
  • 1. Keřkovský, M.,Vykypěl, O. Strategické řízení Teorie pro praxi, vydavateľstvo C.H.Beck PRAHA, 2003, ISBN 80-7179-578-X, 172s.
  • 2. Mallya, T. Základy strategického řízení a rozhodování, Grada Publishing, Praha, 2007, ISBN 978-80-247-1911-5. 252 str.
  • 3. Prof. Ing. Papula, J. PhD. a kolektív : Strategický manažment : Edičné stredisko Ekonomická univerzita v Bratislave , 1993. ISBN 80-225-0498-X
  • 4. Prof. Ing. Papula, J. PhD. A Mgr. Papulová, PhD. Z.: Strategický manažment, Teoretické východiská alebo Jadro vedomosti: Kartprint, Bratislava, 2009
  • 5. Porter, M.: Competetive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competetitors , New York: The Free Press, 1980 Preklad do češtiny : Porter, M.: Konkurečné stratégie, Praha: Victoria Publishing,
  • 6. Sedlák, M. Manažment. Bratislava: ELITA, 1997. s. 182, 186-195, 205-207, ISBN80-8044-015-8
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko