Popis:
ÚVOD
Podľa nášho názoru neexistujú univerzálne pravidlá, ktoré by umožnili identifikovať ideálnu incentívnu destináciu, pre každú organizáciu je príťažlivé niečo iné. Pre niektoré je rozhodujúcim kritériom výberu cena, iné vyžadujú esteticky pôsobivé prostredie, relax, zábavu. Zrejme jediným skutočne objektívnym faktorom je vybavenosť a infraštruktúra cestovného ruchu, tie potrebuje každý. Dôležité sú kongresové sály, pružné dopravné riešenia, vysoká úroveň služieb, ale aj nejaká tá pridaná hodnota, ktorá robí dané miesto atraktívnejším v porovnaní s inými. Môžu to byť napríklad hory, takouto obľúbenou kongresovou destináciou sú napríklad Vysoké Tatry, alebo kúpele, napríklad Piešťany.
Práve kúpeľné mestá sú v tejto oblasti významné špecifikum, ponúkajú totižto to, čo „pracujúci“ návštevníci popri „plodnom“ pracovnom stretnutí potrebujú najviac a tým je relax. Kúpele ponúkajú zvyčajne rôzne wellness pobyty, masáže, vírivky, bazény, sauny atď.
Zámerom našej prípadovej štúdie je poukázať na silné stránky tohto kúpeľného „kongresového“ mesta, ktorými by sa mohli inšpirovať nie len ostatné kúpeľné mestá, ale i samotná samospráva Piešťan, aby tieto silné stránky dokázala využiť pre využitie príležitostí. Rozvíjajúci sa kongresový turizmus a narastajúci záujem o segment incentívneho cestovného ruchu, ako takého, takouto príležitosťou rozhodne je.
Kľúčové slová:
história kúpeľníctva a incentívneho turizmu v meste
silné stránky mesta
marketingová prognóza
Obsah:
- Úvod
História kúpeľníctva, piešťan a incentívneho turizmu v meste
Silné stránky mesta
Marketingová prognóza a odporúčania pre mesto piešťany
Záver
Zoznam použitých zdrojov
Zdroje:
- 1. Koncepcia cestovného ruchu mesta Piešťany.
- 2. MATLOVIČOVÁ, K. - KOLESAROVÁ, J. - ŽIDOVÁ, A. Slovak spas in the context of change - current conditions, issues and challenges. In Dej, M. - Huculak, M. - Jarczewski, W. (Eds). 2013. Recreational use of geothermal water in Visegrad Group countries. Kraków: Institute of Urban Development, 2013. s. 161-173. ISBN 978-83-89440-67-9.
- 3. Piešťany. História.
- 4. Spa hotel Balnea Splendid.
- 5. Spa Hotel Splendid - Konferencie.
- 6. ŠÚ SR. 2013. V roku 2012 navštívilo Trnavský kraj viac návštevníkov.