Popis:
Mnohé regióny a mestá sa stávajú stále zaujímavejšími destináciami nie len pre tradičné formy a typy cestovného ruchu, ale aj pre ekonomický, spoločenský a podnikateľský fenomén posledných rokov, ktorým sú kongresy a podujatia firiem a organizácií.
Väčšina z bežných a pre niektoré regióny charakteristických typov cestovného ruchu, akými sú rekreačné, kúpeľné, športové pobyty alebo kultúrne podujatia, je sezónneho charakteru. Príjem z takéhoto turizmu nie je stabilný, je kumulovaný v určitom období a závisí od mnohých externých faktorov, od počasia, cez ekonomické vplyvy až po politickú situáciu.
Tzv. kongresový a incentívny cestovný ruch je však voči týmto faktorom do určitej miery rezistentný, platia ho zväčša firmy, úrady či organizácie, ktoré do vybraných destinácií posielajú alebo pozývajú svojich zamestnancov alebo členov. Typické sú najmä kongresy, konferencie, semináre, veľtrhy či schôdze. Takéto udalosti sú často vecou prestíže a majú priaznivý dopad na celkový zisk regiónu, lokality, destinácie alebo mesta z turizmu. Je to jeden z dôvodov, prečo sa tomuto segmentu venuje stále viac pozornosti a to aj z hľadiska marketingu.
Kľúčové slová:
kongresový a incestívny turizmus
cestovný ruch
kúpeľné mesto
Piešťany
marketing
Obsah:
- Úvod
Kongresový a incentívny turizmus
Cestovný ruch v kúpeľnom meste piešťany
Analýza marketingu cestovného ruchu vybraného mesta
Návrhy na zlepšenie
Záver
Zoznam použitých zdrojov
Zdroje:
- 1. Koncepcia cestovného ruchu mesta Piešťany.
- 2. Kúpele na Slovensku.
- 3. MICHALOVÁ, V. Služby a cestovný ruch: súvislosti, špecifiká, cesta rozvoja. Bratislava: Sprint, 2001. 523 s. ISBN 80-1514-135-7
- 4. ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis, 2010. 405 s. ISBN 978-80-85970- 68-5.
- 5. SACR. Kongresový a incentívny turizmus (MICE).
- 6. ŠÚ SR. 2013. V roku 2012 navštívilo Trnavský kraj viac návštevníkov.
- 7. TOUŠEK, V. - KUNC, J. - VYSTOUPIL, J. a kol. Ekonomická a sociální geografie. Plzeň : Aleš Čenek, 2008. 411 s. ISBN 978-80-7380-114-4.