Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Turizmus v kúpeľných mestách - seminárna práca

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46159
Posledná úprava
21.09.2015
Zobrazené
1 282 x
Autor:
mmm1111
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Mnohé regióny a mestá sa stávajú stále zaujímavejšími destináciami nie len pre tradičné formy a typy cestovného ruchu, ale aj pre ekonomický, spoločenský a podnikateľský fenomén posledných rokov, ktorým sú kongresy a podujatia firiem a organizácií.
Väčšina z bežných a pre niektoré regióny charakteristických typov cestovného ruchu, akými sú rekreačné, kúpeľné, športové pobyty alebo kultúrne podujatia, je sezónneho charakteru. Príjem z takéhoto turizmu nie je stabilný, je kumulovaný v určitom období a závisí od mnohých externých faktorov, od počasia, cez ekonomické vplyvy až po politickú situáciu.
Tzv. kongresový a incentívny cestovný ruch je však voči týmto faktorom do určitej miery rezistentný, platia ho zväčša firmy, úrady či organizácie, ktoré do vybraných destinácií posielajú alebo pozývajú svojich zamestnancov alebo členov. Typické sú najmä kongresy, konferencie, semináre, veľtrhy či schôdze. Takéto udalosti sú často vecou prestíže a majú priaznivý dopad na celkový zisk regiónu, lokality, destinácie alebo mesta z turizmu. Je to jeden z dôvodov, prečo sa tomuto segmentu venuje stále viac pozornosti a to aj z hľadiska marketingu.

Kľúčové slová:

kongresový a incestívny turizmus

cestovný ruch

kúpeľné mesto

Piešťany

marketing



Obsah:
  • Úvod
    Kongresový a incentívny turizmus
    Cestovný ruch v kúpeľnom meste piešťany
    Analýza marketingu cestovného ruchu vybraného mesta
    Návrhy na zlepšenie
    Záver
    Zoznam použitých zdrojov

Zdroje:
  • 1. Koncepcia cestovného ruchu mesta Piešťany.
  • 2. Kúpele na Slovensku.
  • 3. MICHALOVÁ, V. Služby a cestovný ruch: súvislosti, špecifiká, cesta rozvoja. Bratislava: Sprint, 2001. 523 s. ISBN 80-1514-135-7
  • 4. ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis, 2010. 405 s. ISBN 978-80-85970- 68-5.
  • 5. SACR. Kongresový a incentívny turizmus (MICE).
  • 6. ŠÚ SR. 2013. V roku 2012 navštívilo Trnavský kraj viac návštevníkov.
  • 7. TOUŠEK, V. - KUNC, J. - VYSTOUPIL, J. a kol. Ekonomická a sociální geografie. Plzeň : Aleš Čenek, 2008. 411 s. ISBN 978-80-7380-114-4.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko