Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Tvorba ceny v podniku

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
46 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
20496
Posledná úprava
09.03.2009
Zobrazené
8 486 x
Autor:
saska.dovicka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
TVORBA CIEN VO VÝROBNOM PODNIKU

1. Nákladovo orientovaná tvorba cien
2. Dopytovo orientovaná tvorba cien
3. Konkurenčne orientovaná tvorba cien

NÁKLADOVO ORIENTOVANÁ TVORBA CIEN

- aktívny prístup k cenam možno uplatnovať iba vtedy, ak ma podnik dostatočné informácie o nákladoch
- ceny sú výslednicou vzájomneho pôsobenia ponuky a dopytu, náklady majú pri stanovení výšky ceny nezastupiteľnú úlohu – predstavujú dolný limit ceny, pod ktorý by výrobca nemal svoje výrobky vyrábať a realizovať. Dosiahnuté ceny musia z dlhodobého hľadiska pokrývať sumu vynaložených nákladov.
- cena stanovená na základe vypočítaných nákladov na jednotku výkonu, ku ktorým sa pripočítava určitá čiastka zisku.
- nákladová cena – základná cena – minimálne nutná alebo žiadúca pre podnik, aby bol schopný fungovať, platiť záväzky, atď.....

Kľúčové slová:

cena

ceny

tvorba cien



Zdroje:
  • Sedlák M. a kol. : Podnikové hospodárstvo, Bratislava IURA EDITON 2007
  • Sedlák M. a kol. : Podnikoveé hospodárstvo, Bratislava Vydavateľstvo ALFA 1992
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko