Tvorba ceny v podniku
«»
Popis:
TVORBA CIEN VO VÝROBNOM PODNIKU
1. Nákladovo orientovaná tvorba cien
2. Dopytovo orientovaná tvorba cien
3. Konkurenčne orientovaná tvorba cien
NÁKLADOVO ORIENTOVANÁ TVORBA CIEN
- aktívny prístup k cenam možno uplatnovať iba vtedy, ak ma podnik dostatočné informácie o nákladoch
- ceny sú výslednicou vzájomneho pôsobenia ponuky a dopytu, náklady majú pri stanovení výšky ceny nezastupiteľnú úlohu – predstavujú dolný limit ceny, pod ktorý by výrobca nemal svoje výrobky vyrábať a realizovať. Dosiahnuté ceny musia z dlhodobého hľadiska pokrývať sumu vynaložených nákladov.
- cena stanovená na základe vypočítaných nákladov na jednotku výkonu, ku ktorým sa pripočítava určitá čiastka zisku.
- nákladová cena – základná cena – minimálne nutná alebo žiadúca pre podnik, aby bol schopný fungovať, platiť záväzky, atď.....
Kľúčové slová:
cena
ceny
tvorba cien
Zdroje:
- Sedlák M. a kol. : Podnikové hospodárstvo, Bratislava IURA EDITON 2007
- Sedlák M. a kol. : Podnikoveé hospodárstvo, Bratislava Vydavateľstvo ALFA 1992
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.