Tvorba marketingovej stratégie
«»
Popis:
MARKETINGOVÁ STRATÉGIA
„Trh, trhový mechanizmus, trhové aktivity, to sú pojmy, ktoré veľmi úzko súvisia s marketingom. Pokiaľ existuje alebo pokiaľ sa buduje trhová ekonomika, tak jej úspešnosť je priamo závislá na marketingu, jeho formovaní a uplatňovaní v každodennom živote podnikateľského subjektu.“
Ak chceme uvažovať o dlhodobej prosperite podniku na trhu, musíme si uvedomiť, že s úspešnosťou je spojená marketingová stratégia, ktorú si musí každý podnik vypracovať sám. Marketingová stratégia podniku vystupuje v nadväznosti na tri hlavné úrovne riadenia v troch pozíciách:
Kľúčové slová:
strategický marketing
merketingová stratégia
podstata marketingovej stratégie
návrh
implementácia
kontrolovanie
Obsah:
- Obsah
1. Marketingová stratégia 3
1.1 Základné definície marketingovej stratégie 3
1.2 Podstata marketingovej stratégie 4
2. Tvorba marketingovej stratégie 8
2.1 Určenie východísk 9
2.2 Aktuálna marketingová situácia 10
2.3 Upresnenie strategického postavenia 15
2.4 Filozofické a koncepčné smerovanie 15
2.5 Výber segmentu a typu marketingovej stratégie 16
2.6 Návrh marketingovej stratégie 16
2.7 Implementácia marketingovej stratégie 17
2.8 Kontrolovanie uplatnenia marketingovej stratégie 18
Zdroje:
- HORÁKOVÁ, I.: Marketing v současné světové praxi, Grada: Praha. 1992, ISBN 80-85424-83-5, 365 s
- JEDLIČKA M.: Marketingové stratégie. Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave: Trnava. 2006, ISBN 80-89034-71-3
- JEDLIČKA, M.: Marketingová stratégia podniku. Magna: Trnava. 1998, ISBN 80-85722-06-2
- KASSAY, Š.: Marketingová stratégia korporácie. Strateg: Nové Zámky. 1999, ISBN 80-967919-7-4
- KITA J. a kol.: Marketing. Edícia Ekonómia: Bratislava. 2005, ISBN 80-8078-049-8
- KOTLER, P. - ARMSTRONG, G.: Marketing, SNP: Bratislava. 1992, ISBN 80-080-204-23
- KOTLER, P.: Marketing Management, Grada: Praha. 1998, ISBN 80-7169-600-5
- RAJT, Š.: Marketing, INTEC: Žilina. 1992, ISBN 80-855-820-07, 147 s.
- TOMEK, J a kol.: Marketingová stratégie podniku, Mangement Press: Praha. 1992, ISBN 80-856-030-39
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.