Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Tvorba trhovej ceny tovarov a služieb

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8904
Posledná úprava
04.05.2018
Zobrazené
1 843 x
Autor:
janka2803
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Trhový mechanizmus je sústava prvkov existujúcich na trhu, ktoré sa vzájomne ovplyvňujú, čím vytvárajú určitý poriadok. Je to forma organizácie, pri ktorej sa dostávajú do kontaktov výrobcovia a spotrebitelia.
Trhový mechanizmus má tri funkcie (sú to zároveň procesy, ktoré trhový mechanizmus tvoria):
• proces utvárania dopytu
• proces utvárania ponuky
• proces utvárania trhovej rovnováhy (rovnovážnej ceny a rovnovážneho množstva)
Trhový mechanizmus zahŕňa vzájomné vzťahy medzi výrobcami a spotrebiteľmi. Predstavuje súhrn vzťahov a procesov, ktoré napomáhajú koordináciu slobodných rozhodnutí jednotlivých ekonomických subjektov pri alokácií výrobných faktorov. Funguje samočinne za pomoci dopytu, ponuky a pôsobenia cien. Na základe interakcie dopytu a ponuky sa stanovuje rovnovážna cena tovaru, služby. K hlavným prvkom TM patria:
• trhové subjekty
• trh
• konkurencia
• dopyt
• ponuka
• rovnovážna cena
My sme sa zamerali na vplyv krivky ponuky a dopytu pri substitučných a komplementárnych tovarov .

Kľúčové slová:

ekonomika

dopyt

ponuka

trh

konkurencia

trhová rovnováha



Obsah:
  • 1 Úvod -3-
    2 Trh -4-
    2.1 základné subjekty trhu -4-
    3. Dopyt -4-
    3.1 Prieskum trhu -4-
    3.2 Definícia dopytu -6-
    3.3 Krivka dopytu -6-
    3.4 Zákon klesajúceho dopytu -7-
    3.5 Cenová elasticita dopytu -7-
    3.6 Príčiny posunu krivky dopytu -7-
    4.Ponuka -8-
    4.1 Definícia ponuky -8-
    4.2 Krivka ponuky -8-
    4.3 Príčiny posunu krivky ponuky -9-
    5 Rovnováha dopytu a ponuky -10-
    5.1 Bod trhovej rovnováhy E -10-
    6 Nerovnováha dopytu a ponuky -10-
    7 Vplyv substitučných a komplementárnych tovarov
    na tvorbu krivky dopytu a ponuky -11-
    8 Konkurencia -13-
    8.1 Delenie konkurencie -13-
    9 Záver -14-
    10 Použitá literatúra -15-

Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko