Tvorba trhovej pozície, vnímanie produktu a imidž firmy
Popis:
Určenie trhovej pozície produktu
Význam strategických prístupov k marketingovému rozhodovaniu rastie úmerne prehlbujúcemu sa procesu globalizácie trhu. Jedno zo strategických východísk pre každý podnik, ktorý chce zvýšiť svoju šancu na úspech v boji o spotrebiteľa, je aj určenie trhovej pozície produktu. Proces určovania trhovej pozície vychádza z procesu segmentácie trhu a určovania trhového potenciálu vybraného segmentu – cieľového trhu. Tento proces umožňuje podnikom nájsť v ich ponuke niečo, čo by ju odlíšilo od ponuky konkurencie a zároveň by to prilákalo spotrebiteľa kúpiť si ich produkt. Určenie trhovej pozície produktu umožňuje spotrebiteľom lepšiu orientáciu pri rozhodovaní sa medzi ponukou podniku a ponukou konkurencie. V odbornej literatúre dostupnej na slovenskom trhu, ako aj praxi slovenských podnikov, sa tejto problematike venuje malá pozornosť. Cieľom tohto príspevku je objasniť význam a postup definovania trhovej pozície produktu, ako jedného z nástrojov získavania zákazníka.
Kľúčové slová:
trhova pozicia
produkt
image firmy
imidž firmy
tvorba trhovej pozicie
Zdroje:
- KOTLER, P. 2001. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
- VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
- atď....
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.