Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Udržateľný marketing a udržateľný rozvoj

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38169
Posledná úprava
17.11.2011
Zobrazené
2 317 x
Autor:
stewe
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Už počas dvoch storočí zažíva ľudstvo éru priemyselnej a technologickej revolúcie, ktorá so sebou nesie nie len dramatické zmeny v životnom prostredí a v spoločnosti, ale tiež kladie do popredia potrebu prehodnotiť ciele, smerovanie a stratégie firiem.

Celá rada štúdií realizovaných po celom svete ukázala, že zákazníci (či sú to spotrebitelia, podniky alebo verejný sektor), zamestnanci a investori stále viac uprednostňujú tie spoločnosti, ktoré sú považované za spoločensky zodpovedné a šetrné k životnému prostrediu, teda tie ktoré konajú v súlade s udržateľným rozvojom.

Pojem udržateľný marketing je pomerne nový a v slovenskej marketingovej literatúre zatiaľ nie je jednoznačne vymedzený. Cieľom predkladanej práce je preto hľadanie prijateľnej definície na základe analýzy historického vývoja marketingových koncepcií a zahraničnej literatúry, ktorá sa problematike vzťahu marketingu a udržateľného rozvoja venuje už niekoľko rokov. Našou prvou úlohou bude teda vymedzenie pojmu udržateľný marketing ako aj ostatných príbuzných pojmov, poukázanie na ich rozdiely a spoločné znaky, ako aj odhalenie pozadia vzniku tejto novej marketingovej koncepcie.

Druhá časť práce bude venovaná postaveniu udržateľného marketingu v organizácii. Cieľom bude odpovedať na otázky, aké nové výzvy pre manažment a marketing prináša implementácia princípov udržateľného rozvoja, aké sú dopady na marketingovú stratégiu, jednotlivé zložky marketingového mixu a aké nové úlohy bude plniť marketing v nastávajúcom období.

Je evidentné, že udržateľný rozvoj je výzvou pre marketingový manažment 21. storočia. Preto aj spracovanie tejto komplexnej problematiky do celistvej a porozumiteľnej podoby, ktorá by objasňovala hlavné charakteristiky, špecifiká a požiadavky udržateľného marketingu, považujeme za nemalú výzvu.

Kľúčové slová:

marketing

udržateľný rozvoj



Obsah:
  • ÚVOD 3
    1. Marketing a udržateľný rozvoj 4
    1.1. Historické pozadie vzniku zeleného, spoločenského a udržateľného marketing 4
    1.2. Vymedzenie pojmov a prístupov k udržateľnému marketingu 5
    2. Udržateľný marketing v organizácii 8
    2.1. Vplyv udržateľného rozvoja na marketingové prostredie 8
    2.2. Postavenie udržateľného marketingu v organizácii 11
    2.2.1.1. Udržateľný produkt 11
    2.2.1.2. Udržateľná cena 12
    2.2.1.3. Udržateľná distribúcia 13
    2.2.1.4. Udržateľná komunikácia 13
    2.3. Udržateľnosť ako konkurenčná výhoda 14
    2.4. Udržateľnosť ako nástroj na budovanie dôvery a lojality 15
    2.5. Predpoklady úspešnej implementácie udržateľného marketingu v organizácii 16
    2.6. Budúcnosť udržateľného marketingu 17
    3. Aplikácia udržateľnosti spoločnosti Henkel 18
    3.1.Udržateľnosť ako hnacia sila inovácie 18
    4. ZÁVERY A DISKUSIA 21
    BIBLIOGRAFICKÉ ODKAZY 22

Zdroje:
  • DAVIS, J.J. 1993. Strategies for environmental advertising. In Journal of Consumer Marketing. ISSN 0736-3761. 1993, vol. 10 no.2, p.19-36.
  • DRUMWRIGHT, M.D. 1994. Socially responsible organizational buying: environmental concern as a noneconomic buying criterion, Journal of Marketing. ISSN 1547-7185, 1994, vol. 58, p. 1-19.
  • MITCHELL, R.W a kol. 2009. Sustainable market orientation: A new approach to managing marketing strategy. In T. H. Witkowski (ed.) Rethinking Marketing in a Global Economy: Proceedings of the 34th Annual Macromarketing Conference. Kristiansand, Norway: Macromarketing Society and the University of Agder, Publisher: California State University, 2009, s. 272-284.
  • PEATTIE, K. a kol. 2002. Marketing and sustainability. Cardiff: BRASS Centre, 2002. ISBN 1-904393-4. 36 s.
  • PRAKASH, A. 2002. Green marketing, public policy and managerial strategies. In Business Strategy and the Environment. ISSN 1099-0836. 2002, vol 11., p. 285–297.
  • SHETH, J. 1992. Toward a theory of macromarketing. In Canadian Journal of Administrative Sciences. ISSN 0825-0383, 2009, vol. 9, no. 2, p.154-161.
  • World Business Council for Sustainable Development. 2005. Driving success: Marketing and sustainable development.[online] 2005.[cit. 2010-05-16]. Dostupné na internete: < http://www.wbcsd.org/includes/getTarget.asp?type=d&id=MTY3MTY >
  • World Commission on Environment and Development. 1987. Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future ( Burtland Report) New York: United Nations, 1987. 300 s.
  • http://ec.europa.eu/
  • http://www.un.org/
  • http://www.henkel.sk
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko