Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Úloha kontroly v manažmente, fázy a metódy kontroly

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41749
Posledná úprava
10.04.2014
Zobrazené
2 709 x
Autor:
adam.kulich
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Kontrola patrí medzi štyri základné manažérske funkcie. Každý podnik pri svojej činnosti potrebuje aktuálne zisťovať výsledky svojej činnosti a účinnosť nástrojov, ktoré využíva na dosiahnutie svojich cieľov. Kontrola je azda najviac previazaná s funkciou plánovania, keďže práve plánované stavy tvoria podklad pre úspešné vykonanie kontroly. Tieto prichádzajú do priamej konfrontácie so skutočne dosahovanými výkonmi a zisťuje sa, do akej miery boli tieto naplnené.

Samotný proces kontroly teda musí v dostatočnej miere obsiahnuť získavanie informácií o príprave, priebehu a výsledku pracovných procesov. Kontrola musí následne viesť k prijímaniu opatrení a použitiu nástrojov určených na korigovanie zistených nedostatkov a odchýlok.

Kľúčové slová:

kontrola

priebežná kontrola

predbežná kontrola

fázy kontroly

metódy kontroly

manažment

základy manažmentu



Obsah:
  • Úvod
    1 Význam a funkcie kontroly
    1. 1 Funkcie kontroly
    1. 2 Kontrolný proces
    2 Členenie kontroly
    2. 1 Členenie kontroly z hľadiska osi riadenia
    2. 2 Členenie kontroly z hľadiska pôvodu kontrolujúcich prvkov a ich vzťahov
    2. 3 Členenie kontroly z časového hľadiska
    2. 4 Členenie kontroly z hľadiska obsahu a šírky kontrolovaných objektov
    2. 5 Členenie kontroly z hľadiska pravidelnosti vykonávania kontrolnej činnosti
    2.6 Členenie kontroly podľa úrovne riadenia
    3 Techniky, metódy a postupy kontroly
    3. 1 Tradičné metódy, postupy a techniky kontroly
    3. 1. 1 Rozpočtovníctvo
    3. 1. 2 Využitie štatistických údajov
    3. 1. 3 Špeciálne správy a analýzy
    3. 1. 4 Audity
    3. 1. 5 Osobné pozorovanie
    3. 2 Moderné techniky, metódy a postupy kontroly
    3. 2. 1 Operačný výskum
    4 Kontrolný systém a jeho prvky
    4. 1 Prvky kontrolného systému
    4. 1. 1 Subjekty kontroly
    4. 1. 2 Objekty kontroly
    5 Efektívnosť v kontrole a kontrolnom procese
    Záver

Zdroje:
  • ČASTORÁL, Z.: Základy moderníhomanagementu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského 2009, 203str. ISBN 978-80-86723-76-1
  • MAJTÁN, M. a kol.: Manažment. Bratislava: Sprint 2008, 424str. ISBN 978-80-89085-72-9
  • MIHOK, J. , TREBUŇA, P. : Základy manažmentu. Košice: TU v Košiciach, Strojnícka fakulta 2009, 220 str. ISBN 978-80-553-0345-1
  • RYBANSKÝ, R. , ŠČASNOVIČOVÁ, I. : Základy manažmentu. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2011, 182 str. ISBN 978-80-8105-242-2
  • SEDLÁK, M. : Základy manažmentu. Bratislava: IuraEdition 2008, 310 str. ISBN 978-80-8078-193-4
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko