Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Úlohy a schopnosti audítora a plán auditov v organizácií ktorá má zavedený systém manažérstva

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
1,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
32438
Posledná úprava
14.05.2010
Zobrazené
1 421 x
Autor:
3xhaha
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Systém manažérstva kvality a spätná väzba vo vzťahu k trvalému zlepšovaniu sa prejavuje v napredovaní organizácie, v aktívnom vyhľadávaní možností zlepšovania a v ich realizácii v praxi. Z tohto pohľadu zohráva proces audítovania dôležitú úlohu, pretože jeho cieľom je zistenie skutočnosti o hodnotení efektívnosti systému manažérstva kvality z pohľadu plnenia stanovených cieľov. Výkon interného a externého auditu je v rámci systému manažérstva kvality podporovaný legislatívnou normou STN EN ISO 19011 – Návod na audítovanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva. Táto medzinárodná norma poskytuje návod na zásady audítovania, riadenie programov auditu, realizáciu auditov systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva. Je vhodným podporným a zároveň výkonným prostriedkom pre realizáciu interných a externých auditov. Interné audity sú označované ako audity vykonávané prvou stranou, ktoré vykonávajú pracovníci danej organizácie a zisťujú zhodu s požiadavkami systému manažérstva kvality. Externé audity sú zabezpečené druhou resp. treťou stranou, ktoré zabezpečujú certifikované nezávislé audítorské organizácie. Pri realizácií interného ale aj externého auditu v organizácií zohráva dôležitú úlohu audítor, ktorý môže byť v pozícií interného audítora pre interný audit a externého audítora pre externý audit.

Kľúčové slová:

audítor

audit

príprava auditorov



Zdroje:
  • 1. BÍLÝ, Matej - ŠALGOVIČOVÁ, Jarmila. Audit systémov manažérstva. In Kvalita : odborný časopis o systémoch manažérstva. - Žilina : MASM, 2009. ISSN 1335-9231, 2009, roč. 17, č. 3, s. 12-16.
  • 2. DUFINEC, Imrich -ŠPAK, Kamil. Optimalizácia systému manažérstva kvality. In Kvalita : odborný časopis o systémoch manažérstva.- Žilina : MASM,2009. . ISSN 1335-9231, 2007, roč. 15, č.3, s.6-9.
  • 3. M. Karkalíková, Kvalita produktu v službách, ISBN 978-80-225-2454-4, Ekonóm, Bratislava, 2007
  • 4. KOLLÁR, V. a kol.: Produktová politika, ISBN 80-88848-96-2, Sprint-vfra, Bratislava,2003
  • 5. KORMANEC,Peter. Audit systému manažérstva kvality. In Kvalita: odborný časopis o systémoch manažérstva. -Žilina : MASM, . ISSN 1335-9231, 2009, roč. 17, č. 1,s. 28-30.
  • 6. D. Lesáková a kol., Strategický marketing, ISBN 978-80-89085-92-7, Sprint-vfra, Bratislava, 2007
  • 7. STN EN ISO 19011 - Návod na auditovanie systému manažérstva kvality a/alebo systému enviromentálneho manažérstva
  • 8. http://www.aqi.tnuni.sk/fileadmin/dokumenty/Nastroje_a_metody/Audit%20kvality.pdf
  • 9. http://www.ekoconsult.sk/?ekologicke-poradenstvo=systemy
  • 10. http://www.ekoconsult.sk/?ekologicke-poradenstvo=enviro
  • 11. http://actamont.tuke.sk/pdf/2001/n5/26cuchranova.pdf
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko