Uplatnenie strategického manažmentu v praxi
«»
Popis:
V minulosti spoločnosti mohli bezproblémovo fungovať aj bez zásahu stratégie. Najdôležitejším faktorom bol výrobný potenciál a každonenné fungovanie spoločnosti. Keďže trh neustále narastá, narastá aj potreba strategického riadenia v spoločnostiach, pretože práve stratégia napomáha prežiť konkurenčný boj a prináša dlhodobý úspech.
Vzhľadom na fakt, že na trhu sa neustále mení situácia, je pre každú spoločnosť dôležité analyzovať vnútorné faktory pôsobiace na spoločnosť ale aj vonkajšie, a pomocou výsledkov analýz formovať také stratégie, ktoré spoločnosť udržia na rovnakej pozícií a v lepšom prípade spoločnosť posunú vyššie. Pomocou strategického riadenia spoločnosť zabezpečuje prispôsobenie sa spoločnosti k rýchlo sa meniacemu prostrediu, čo je dôležité najmä pri stavaní základov trhovej ekonomiky.
Kľúčové slová:
strategický manažment
stratégia
emergentný prístup
analýza prostredia
predmet činnosti
SWOT analýza
Obsah:
- Úvod 3
1. Aktuálnosť teórie strategického manažmentu 4
1.1. Stratégia 4
1.2. Strategický manažment 4
1.3. Prístupy k tvorbe stratégií 4
Preskripčný prístup 4
Emergentný prístup 5
2. Charakteristika spoločnosti 7
2.1. Predmet činností 8
2.2. Organizačná štruktúra spoločnosti 9
2.4. Analýza prostredia 10
2.4.1. Pest analýza 10
2.4.3. SWOT analýza 12
3. Odporúčania 13
Zoznam použitej bibliografie 16
Zdroje:
- PAPULA, .J.Ľ PAPULOVÁ Z. : Stratégia a strategický manažment ako nástroje, ktoré umožňujú súperenie i spolužitie Dávida s Goliášom. Bratislava: Iura Edition, 2013. ISBN 978-80-8078-533-8.
- PAPULA, J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia. Bratislava: Kartprint,2004. 272 s. ISBN 8-88870-40-2.
- PAPULOVÁ Z.: Strategické analýzy s podporou strategického myslenia aktuálny trend v strategickom manažmente. Bratislava : Kartprint,2012. 231 s. ISBN 978-80-89553-10-5
- PAPULA, J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia. Bratislava: Kartprint,2004, s. 58-60.
- BOUČKOVÁ, J. a kol. 2003. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003. ISBN 80-7179- 577-1. 3.) FOTR, J. a kol., 2012. Tvorba strategie a strategické plánovaní. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 987-247-3985-4
- GRASSEOVA, M. a kol. 2010. Analýza v rukou manažera. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-251-2621-9
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.