Popis:
V podnikaní, rovnako ako vo vojenstve, v diplomacii či politike, pochopenie poslania slúži na to, aby sa pozornosť zamerala na najdôležitejšie úlohy a zabezpečila sa jednotná podpora a úsilie. Rozdiely medzi stratégiou, poslaním a taktikou možno ľahko vidieť vo vojenstve, odkiaľ pochádza pôvodný význam slova stratégia.
Uvažujme o skupine vojakov, ktorí dostali rozkaz preniknúť na nepriateľské územie a získať informácie o nepriateľskej obrane a počte obrancov. Keď vojaci prekročili frontovú líniu, uvideli množstvo bojových príležitostí:
- lokalizovali veliteľské stanovisko nepriateľa a mohli ho zničiť,
- uvideli zásobovací vlak, ktorý by mohli zničiť, keby vyhodili do povetria dôležitý most,
- spozorovali nepriateľské lietadlo smerujúce na ich územie.
Predtým ako vojenská jednotka začala plniť rozkaz, jej veliteľ musel rozhodnúť, či budú:
- pochodovať v regulárnej uniforme so zvýšeným rizikom odhalenia, ale s lepšou šancou na prežitie v prípade zajatia,
- pochodovať v prestrojení so zníženým rizikom odhalenia, ale so slabšou nádejou na prežitie v prípade zajatia.
Kľúčové slová:
strategický manažment
podnikanie
telekomunikácie
konkurenčná výhoda
kríza
Matador
Volkswagen
závodné stravovanie
cukrovarníctvo
Obsah:
- 1. Úvod do strategického riadenia
1.1 Prieskumný oddiel
1.2 Proces prijímania strategických rozhodnutí
1.3 Michael dell ako edison
1.4 Reštrukturalizácia a. s. rotax
2. Cieľová orientácia podniku
2.1 Vízia podniku barum continental
2.2 Vízia, poslanie a ciele podniku
2.3 Zentiva - úspešná značka za dva roky
2.4 Formulácia obsahu cieľov
3. Analýza externého prostredia podniku
3.1 Pivovarníctvo na slovensku pod ťarchou spotrebnej dane
3.2 Odvetvie stavebnej projekcie
3.3 Podnikanie v telekomunikáciách
4. Predvídanie vývoja externého prostredia
4.1 Perspektívy spoločného stravovania
4.2 Cukrovarníctvo na slovensku
4.3 Budúcnosť samoobslužných skladov na slovensku
5. Analýza interného prostredia podniku
5.1 Silné a slabé stránky slovenských dopravcov
5.2 Štruktúra konkurenčnej výhody komárňanských tlačiarní
5.3 Udržateľnosť konkurenčnej výhody podniku wienerberger slovenské tehelne
5.4 Podniky závodného stravovania
6 Strategická syntéza a podnikateľské stratégie
6.1 Podnikateľská stratégia podniku refrako, s. r. o.
6.2 Podnikateľská stratégia sam holding, a. s. myjava
6.3 Nízkonákladové letecké spoločnosti
6.4 Ingsteel, s. r. o., bratislava
7 Podnikateľské stratégie vo vybraných situáciách
7.1 Upratovacia služba popoluška
7.2 Volkswagen v číne
7.3 Knižný trh na slovensku
7.4 Podnikanie s videofilmami
7.5 Strategické varianty ps manet, a. s.
7.6 Kríza v a. s. obuvex
8 Podnikové stratégie
8.1 Matador, a. s. púchov
8.2 Elas, s. r. o., prievidza
8.3 Reebok pomôže adidasu narásť do rozmerov nike
8.4 Transformácia regionálneho letiska
Literatúra a poznámky
Zdroje:
- Andacký, J. - Čikovský, K. - Lukačka, R.: K prevzatiu HTC mi ešte negratulujte. TREND, 28. 10. 2003.
- Andacký, J. - Lukačka, R.: Do akvizície HTC by som išiel znova. TREND, 29. 12. 2004.
- Andacký, J.: Na Elas prišla ponuka, ktorá sa neodmieta. TREND, 21. 2. 2005.