Popis:
Manažér je predovšetkým človek, ktorý vykonáva prácu a dosahuje firemné ciele cez iných ľudí. Jeho práca sa dotýka najviac pôsobenia na ľudí okolo neho. Tým je myslené napríklad riešenie interpersonálnych záležitostí, komunikácia s okolím, schopnosť riešiť problémy a rozhodovať, plánovať, organizovať, viesť ľudí, motivovať ich, atď. To všetko je súčasťou manažéra, to sú role, v ktorých musí manažér vedieť vystupovať. Manažérske kompetencie sú vlastne nároky kladené na manažéra, ich naplňovaním dochádza k úspešnému vykonávaniu jeho práce. Základom pre vznik skutočných kompetencií manažéra je jeho osobný potenciál, ktorý je vymedzený individuálnymi stránkami jeho osobnosti. Aby teda manažér mohol rozvíjať svoje znalosti a schopnosti, aby mohol lepšie vykonávať svoje manažérske role a organizovať svoju prácu a prácu iných, mal by sa v prvom rade sústrediť na rozvoj svojho osobného potenciálu.
Kľúčové slová:
manažérske techniky
komunikácia manažérov
firemné ciele
komunikačné techniky
manažment
stres
Obsah:
- Úvod
Zložky a fázy komunikácie
Druhy komunikácie
Verbálna komunikácia
Komunikačné techniky
Komunikačné schopnosti
Verbálna komunikácia môže nadobúdať tieto podoby
Profesionálna komunikácia manažéra
Záver
Literatúra
Zdroje:
- HURST, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Praha: Grada, 1994. 299 s. ISBN 80-85424-40-1
- ŠULER, O.: Zvládáte své manažérské role? Praha: Computer Press, 2002. 187 s. ISBN 80-7226-702-7
- ŠKVARENINOVÁ, O.: Rečová komunikácia, Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2004. 278 s. ISBN 80-10002-90-9