Vitis Pezinok, s.r.o.
«»
Popis:
Víno patrí medzi najobľúbenejšie nápoje nielen na Slovensku. Mnohé výskumy a štúdie dokazujú jeho priaznivé účinky na organizmus. S hroznom a vínnou révou sa stretávame už v mladšej dobe kamennej. Vinič patrí medzi najstaršie kultúrne rastliny. Podľa mnohých autorov má svoj pôvod v strednej Ázii, v okolí Kaukazu, Kaspického a Čierneho mora. Odtiaľ sa šíril do Egypta, Babylonu a Grécka. Vojnové spory medzi Gréckom a Rímskou ríšou znamenali rozšírenie viniča aj k Rimanom. Následne sa prostredníctvom rímskej expanzie dostala vínna réva takmer na celé územie dnešnej Európy.
Je dokázané, že víno v primeranom množstve má na organizmus pozitívne účinky. Obsahuje 13 zo 14 esenciálnych prvkov potrebných pre správne fungovanie ľudského organizmu. Zdravšie je červené víno, ktoré priaznivo vplýva na tráviaci systém, zvyšuje tvorbu červených krviniek a slúži ako prevencia pred kardiovaskulárnymi chorobami a niektorými druhmi rakoviny.
Významný medzník v pestovaní viniča predstavuje 19. storočie, kedy celú Európu, územie Slovenska nevynímajúc, postihli rôzne choroby viniča privezené z Ameriky. Najškodnejšia bola fyloxéra, pri ktorej odumieral celý ker. Napríklad pezinské vinice napadla v roku 1890. Aby vinári neprišli o svoju úrodu, snažili sa nájsť účinnú ochranu pred zákernými škodcami. Tým sa podpísali pod vznik moderného vinárstva, ktoré sa opiera o skúsenosti pestovateľov, poznatky vedy a výdobytky techniky.
Kľúčové slová:
medzinárodný marketing
víno
vinárstvo
Rakúsko
Česká republika
Slovensko
segmentácia trhu
SWOT analýza
Vitis
Vinea
Hoofstedeho indexy
Obsah:
- ÚVOD
1. Charakteristika odvetví
1.1. Vinohradníctvo na Slovensku
1.1.1. Výkonnosť odvetvia v porovnaní s ČR Rakúskom
1.2. Rakúske vinohradníctvo
1.3. Vinohradníctvo v Čechách
2. Makroprostredie
2.1. Slovensko
2.1.1. Prírodné prostredie
2.1.2. Technologické a ekonomické prostredie
2.1.3. Demografické prostredie
2.1.4. Politické prostredie
2.2. Rakúsko
2.2.1 Prírodné prostredie
2.2.2. Politické a ekonomické prostredie
2.2.3. Demografické prostredie
2.2.4. Kultúrne prostredie
2.3. Česká republika
2.3.1 Prírodné prostredie
2.3.2. Politické a ekonomické prostredie
2.3.3. Demografické prostredie
2.3.4. Kultúrne prostredie
2.4. Kultúra podľa Hofstedeho kritérií
2.4.1 Hofstedeho indexy
3. Charakteristika firmy Vitis Pezinok s.r.o.
4. Motívy vstupu na zahraničný trh
4.1 Motívy vstupu na zahraničný trh z pohľadu firmy Vitis Pezinok
4.2 Index podnikateľského prostredia v SR (IPP)
4.2.1 Vývoj IPP od roku 2003
5 Metódy vstupu na zahraničný trh
5.1 Český trh
5.2 Rakúsky trh
6 Segmentácia trhu
6.1 Demografická segmentácia
6.2 Segmentácia podľa správania
6.3 Metóda bodového hodnotenia
7 SWOT analýza
7.1 Pre Český trh
7.2 Pre Rakúsky trh
8 Výrobková politika
8.1 Produkt a jeho životný cyklus
8.2 Koncepcia produktového portfólia firmy Vitis
9 Budovanie značky, komunikácia - Vinea
9.1 História značky
9.1.1. Evolúcia
10 Cenová stratégia
11 Distribúcia
ZÁVER
BIBLIOGRAFIA
Zdroje:
- Časopis Gastro; č. 03/04/2007, príloha Gastro radí
- http://www.infocesko.cz/Czechia/Content/clanek.aspx?clanekid=6346
- http://archiv.mpsr.sk/slovak/dok/eu_vinohradnictvo.htm?start
- http://vino.etrend.sk/116494/vinny-spravodaj/dovoz-vina-na-slovensko-rastie
- http://www.agroweb.cz/zpravodajstvi/Spotreba-vina-u-nas-roste__s43x29119.html
- http://www.czso.cz/, Štatistický úrad Českej republiky
- http://www.geert-hofstede.com/hofstede_dimensions.php
- http://www.vitis.sk/pecat.html
- http://vino.etrend.sk/39203/encyklopedia/velkovyrobcu-laka-malovyroba
- http://www.alianciapas.sk/menu_pravidelne_indexipp.htm
- http://mediatrend.etrend.sk/63107/reklama-a-marketing/trendy-v-spotrebitelskom-a-nakupnom-spravani
- http://mediatrend.etrend.sk/62983/reklama-a-marketing/blizsi-pohlad-na-spotrebitela-odhaluje-potencial-trhu
- KUPKOVIČ, Milan a kol.: Podnikové hospodárstvo, Bratislava: SPRINT 2004
- Interné materiály spoločnosti Vitis Pezinok, s.r.o.
- Novotný, Martin, Vinárstva a vína Slovenskej republiky, NEWSLETTER, 2007, ISBN: 978-80-7350-081-8
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.