Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vplyv reklamy na správanie sa detského zákazníka

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46941
Posledná úprava
03.04.2017
Zobrazené
1 348 x
Autor:
dominika.courell
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

Deti sú špecifickým segmentom trhu a najjednoduchším spôsobom ako sa dostať k detskému zákazníkovi je práve prostredníctvom reklamy ktorá na nich útočí zo všetkých strán. Reklama nás i deti obklopuje v každodennom živote, kdekoľvek vidíme nejakú reklamu. Ovplyvňuje naše ale najmä detské myslenie a nemožno sa tomu vyhnúť. Dospelí ľudia už majú za sebou rôzne životné skúsenosti na to, aby mohli posúdiť pravdivosť reklamy a pochopiť jej obsah. Ale ako pôsobí reklama na deti?

Deti majú svoj svet, svoju reč a svoje obľúbené veci. Preto niet divu, že existujú aj reklamy určené pre deti ktoré sa snažia produkty vytvorené pre deti dostať cez svet dospelých naspäť k deťom. A pri tomto platí, že čím viac reklamy, tým viacej túžob rastie v deťoch. V dnešnej dobe deti vyrastajú v prostredí plného technológii a preto sa nemôžeme čudovať že sa stretávajú s reklamou každý deň prostredníctvom rôznych reklamných médií. Deti sa takto podvedome stávajú konzumentmi reklamy, často proti svojej vôli. To neraz vedie k takým javom ako nakupovanie bežne reklamovaných sladkostí zo svojho vreckového; strata vlastného výberu a voľby, podvedomá manipulácia dieťaťa na budúceho zákazníka, znižovanie úrovne vlastných predstáv a túžob, či automatické podriadenie sa reklame. Deti sú zvláštnou skupinou z hľadiska jej pôsobenia hlavne preto, lebo sú citlivé na emocionálne podnety, nemajú dostatok skúseností a môžu si tak mýliť fikciu s realitou. Hlavným zámerom výrobcov je prostredníctvom reklamy vzbudiť záujem detského zákazníka v mladom veku, čím dúfajú, že sa stanú v neskoršom veku ich spotrebiteľom.

Kľúčové slová:

marketing

reklama

detský zákazníci

médiá

vplyv

detský spotrebiteľ



Obsah:
  • Úvod
    Praktická časť
    Vlastná práca
    Vnímavosť dieťaťa na reklamu
    Reklama a deti
    Stratégie marketingu zamerané na deti
    Vplyv reklamy na deti
    Prieskum vplyvu marketingu prostredníctvom reklamy na detských spotrebiteľov
    Odporúčania a návrhy
    Zoznam použitej literatúry
    Dotazník

Zdroje:
  • Koncošová, M., Mgr.: Reklama a jej vplyv na mladých ľudí. [ online]
  • KENDRALOVÁ, M. 2003. Reklama a děti. In Marketing & komunikace, Praha: Česká marketingová společnosť, 2003
  • Somesfalean Vasilica, M.: Children as target market. [online]
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko