Popis:
Význam stratégie a strategického manažmentu v súčasnom období neustále narastá. Je to objektívny dôsledok prudko sa meniacich podmienok v celosvetovej ekonomike. V týchto podmienkach sú manažéri organizácií nútení venovať mimoriadnu pozornosť skúmaniu podnikateľského prostredia, predvídaniu budúceho vývoja, vyhľadávanie nových príležitostí, odhaľovanie potenciálnych hrozieb, hodnoteniu vnútorných zdrojov a schopností a s primeraným časovým predstihom pripravovať prijateľné varianty ďalšieho rozvoja.
Obec Pliešovce mala vždy významné postavenie a má ho i dnes. Cieľom obyvateľov obce je sledovanie a zlepšenie trvalého štandardu života v obci so zachovaním jeho špecifík, zlepšením životného prostredia, zvýšením zamestnanosti a ponuky pracovných príležitostí, tiež rozvinutie spoločenského a duchovného života obyvateľov.
Slovenská republika formuluje svoju regionálnu politiku v rámci Národného strategického referenčného rámca v súlade s pravidlami EÚ, pri ktorých zohľadňuje základné princípy: programovanie, partnerstvo, koncentrácia a dodatkovosť.
Obec na všestranný rozvoj svojho územia a zabezpečenie potrieb jeho obyvateľov pri výkone samosprávy najmä vypracúva, schvaľuje a pravidelne vyhodnocuje plnenie programu hospodárskeho rozvoja, sociálneho rozvoja, enviromentálneho rozvoja a rozvoja kultúry obce a zabezpečuje jeho plnenie. Poskytuje súčinnosť pri príprave a realizácií programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja BBSK. Poskytuje súčinnosť pri príprave regionálneho operačného programu. Spolupracuje pri zabezpečovaní spoločných zámerov Mikroregiónu Pliešovská kotlina.
Jednou z hlavných požiadaviek na program obce je, aby bol v súlade so stratégiou rozvoja regiónu a prostredníctvom svojich priorít prispieval k dosahovaniu regionálneho cieľa rozvoja...
Kľúčové slová:
strategické ciele
manažérske rozhodovanie
stratégia
Pliešovce
Obsah:
- Úvod 2
Základné pojmy 3
Vizionársky pohľad obce Pliešovce na budúcnosť 5
Vymedzenie smeru stratégie 6
Cieľové a profitujúce skupiny stratégie 7
Strategické ciele 8
Analýza problémov 9
Záver 12
Použitá literatúra 13
Zdroje:
- Doc. Ing. Jozef Papula, CSc. a kolektív: Strategický manažment podniku, VŠ ekonomická v Bratislave, Bratislava 1992
- Prof. Ing. Jozef Papula, PhD., Mgr. Zuzana Papulová, PhD.: Strategický manažment – teoretické východiská alebo jadro vedomostí, Kartprint, Bratislava 2009-12-04
- Doc. Ing. Štefan Slávik, CSc.: Strategické riadenie podniku, Sprint, Bratislava 1999
- Doc. Ing. Alena Kusá, PhD.: Základy marketingu, TU vo Zvolene, Zvolen 2007
- Doc. Ing. Jozef Papula, CSc.: Strategický manažment – výzva pre manažérov, Elita, Bratislava 1993
- Doc. Ing. Jozef Papula, PhD.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia, Kartprint, Bratislava 2004
- Obec Pliešovce: Program hospodárskeho rozvoja, sociálneho rozvoja, environmentálneho rozvoja a rozvoja kultúry obce Pliešovce, Pliešovce 2007