Výchova detí s poruchami učenia a ich náprava v procese výchovy
«»
Popis:
Poruchy učenia sú psychologické alebo neurologické obmedzenia hovorenej alebo písanej reči, kognitívneho a motorického správania sa. Obmedzenia medzi špecifickými schopnosťami a úspešnosťou alebo medzi nameranou schopnosťou a školským výkonom. Poruchy nie sú dôsledkom mentálnej retardácie, senzorických handicapov, telesných, emocionálnych porúch a nedostatočnej možnosti učiť sa. Sú takej povahy, že dieťa sa neučí pomocou vyučovacích metód a materiálov vhodných pre väčšinu ostatných detí, ale vyžaduje vzdelávanie na rozvíjanie potencionálov. Poruchy výrazne nepriaznivo ovplyvňujú vzdelávací a osobnostný rozvoj detí, tým majú vplyv aj na ich celoživotnú orientáciu a adaptáciu v spoločnosti.
Kľúčové slová:
dyslexia
dysgrafia
dysortografia
dyskalkulia
dyspraxia
dysfázia
dysmúzia
poruchy učenia
schopnosti
osobnostný rozvoj detí
adaptácia v spoločnosti
Obsah:
- 1. Základné pojmy a definície
2. Príčiny špecifických porúch učenia
3. Prejavy špecifických porúch učenia
4. Diagnostika špeciálnych porúch učenia
5. Reedukácia dyslexie
6. Reedukácia dysgrafie
7. Reedukácia dysortografie
8. Reedukácia dyskalkulie
9. Sluchová percepcia, vnímanie a reprodukcia rytmu
10. Zraková percepcia
11. Orientácia v priestore, pravoľavá orientácia
12. Hodnotenie žiakov so špu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.