Popis:
Rozhodnúť o tom, v akom sa podnikaní podnik nachádza, nie je vôbec jednoduché. Osud každého podniku ako aj tohto určuje v rozhodujúcej miere jeho okolie, množina faktorov a síl, ktoré naň pôsobia z vonku. Daný podnik sa nachádza v zložitom a stále meniacom sa podnikateľskom prostredí. Preto pri riešení jeho problému treba brať do úvahy okolie. Vzťahy medzi podnikom a okolím podliehajú zmenám. Podnik preto musí vzťahy s okolím sledovať, hodnotiť a zmeny zohľadňovať vo svojich rozhodnutiach.
Alfred Chandler, ktorý definuje pojem stratégia ako ,,určenie základných dlhodobých cieľov podniku, spôsoby ich dosiahnutia a alokácia zdrojov nevyhnutných na uskutočnenie týchto cieľov´´. Táto široká definícia chápe stratégiu ako súbor cieľov, prostriedkov a zdrojov. Stratégia ako plán je cieľavedomé usmerňovanie sa v určitej situácii. Pojem stratégia možno dokresliť aj na pozadí príbuzného a párového pojmu taktika.
Stratégia rieši najzávažnejšie, zásadné a rozhodujúce problémy, ktoré sa týkajú prosperity a existencie podniku. Strategické rozhodnutia majú zvyčajne všeobecný a dlhodobý charakter. Taktika odpovedá na otázku, aký postup má byť zvolený v danej konkrétnej situácii.
Kľúčové slová:
SWOT analýza
charakteristika podniku
stratégia
Obsah:
- 1. Úvod 3
2. Charakteristika podniku AJTY 4
2.1 Ciele podniku 4
3. Predvídanie budúceho vývoja externého prostredia podniku 5
4. Analýza interného prostredia podniku 6
5. Analýza SWOT- charakteristika 7
6. Opis a analýza zostavenia podnikateľskej stratégie 10
7. Opis realizácie a stratégia 11
Záver 12
Použitá literatúra 13
Zdroje:
- Slávik, Š.: Strategický manažment. Spirit2, Bratislava 2009
- Belajová, A.: Regionálna ekonomika. SPU Nitra 2005
- Sakál. P. A Podskľan A.: Strategický manažment. Schválila Vedecká rada Matenalovotechnologickej fakulty STU, Bratislava 2003
- Nagyová, Ľ.: Strategické marketingové analýzy. Prednáška 2