Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Využitie distribučných kanálov pre získanie konkurenčnej výhody

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14100
Posledná úprava
02.06.2022
Zobrazené
1 404 x
Autor:
xrobo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

Určite každý z nás sa už stretol s pojmom distribúcia. Pre niekoho je to slovo bežné a nepodstatné, ale pre ľudí, ktorí produkujú tovary alebo poskytujú služby je to termín veľmi dôležitý. Úlohou tejto semestrálnej práce je charakterizovať a analyzovať pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi, t.j. distribúciu produktov mnou vybranej firmy. Rozhodovanie o distribučnej ceste patrí medzi najdôležitejšie rozhodnutia výrobcu. Oni totiž priamo ovplyvňujú všetky ostatné marketingové rozhodnutia. Distribučný systém každej firmy je jedným z rozhodujúcich externých zdrojov. Jeho budovanie trvá roky a je veľmi ťažké a finančne náročné. Cieľom tejto seminárnej práce je priblížiť Vám charakter a fungovanie distribučného systému v mojej firme. Na ďalších stranách tejto práce sa dočítate aj o vzniku a poslaní našej spoločnosti, o výrobkoch, ktoré produkujeme, ale hlavne sa budem snažiť charakterizovať Vám proces výberu distribučného kanála a vhodnej stratégie. Správne zvolené jednotlivé prvky distribúcie totiž napomáhajú k budovaniu úspešného a efektívne fungujúceho podnikania.

Teoretické východiská distribučnej politiky
(význam a podstata distribúcie)

Distribúcia a distribučné kanály:
Tovar, ktorý je výsledkom hospodárskej činnosti jednotlivých výrobcov sa musí dostať k spotrebiteľovi, resp. k zákazníkovi z hospodárskej sféry. Z uvedeného vyplýva, že pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi nazývame distribúcia. Všeobecne sa vymedzuje distribúcia ako činnosť, t.j. každá oblasť hospodárstva, ktorá sa zaoberá obehom tovaru. V marketingu sa distribúcia vymedzuje ako jeden z najvýznamnejších marketingových nástrojov. V marketingovom chápaní sa distribúcia považuje za súbor operácií, ktorými sa výrobok či služba zo sféry výroby dostáva k zákazníkovi alebo spotrebiteľovi v:
- správnom množstve,
- správnej kvalite,
- správnej cene,
- správnom čase,
- na správnom mieste.
...

Kľúčové slová:

distribúcia

distribučný kanál

tovar

produkt

služba

výrobca

spotrebiteľ

marketing

VMS

vertikálny marketingový systém

logistika

SWOT

SWOT analýza



Obsah:
  • Úvod -2-
    Teoretické východiská distribučnej politiky (význam a podstata distribúcie):
    Distribúcia a distribučné kanály -2-
    Funkcie distribučného kanála -3-
    Správanie distribučných kanálov -4-
    Organizácia distribučných kanálov -4-
    Tvorba štruktúry distribučného kanálu -4-
    Distribučná stratégia -5-
    Fyzická distribúcia a logistika distribúcie -5-
    Analýza súčasného stavu distribučnej politiky firmy PODRÁŽKA s.r.o.:
    Podstata a charakter podniku -5-
    Výber môjho distribučného kanála -6-
    Distribučná stratégia: -6-
    Vybavovanie objednávok -7-
    Sklady -7-
    Výška zásob -7-
    Doprava -7-
    SWOT analýza -8-
    Záver -9-
    Použitá literatúra -9-

Zdroje:
  • KITA, J. a kol.: Marketing. Bratislava, Jura Edition 2002
  • RAJT, Š. a kol.: Marketing. Bratislava, Sprint 2000
  • internet
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko