Popis:
Úvod
Určite každý z nás sa už stretol s pojmom distribúcia. Pre niekoho je to slovo bežné a nepodstatné, ale pre ľudí, ktorí produkujú tovary alebo poskytujú služby je to termín veľmi dôležitý. Úlohou tejto semestrálnej práce je charakterizovať a analyzovať pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi, t.j. distribúciu produktov mnou vybranej firmy. Rozhodovanie o distribučnej ceste patrí medzi najdôležitejšie rozhodnutia výrobcu. Oni totiž priamo ovplyvňujú všetky ostatné marketingové rozhodnutia. Distribučný systém každej firmy je jedným z rozhodujúcich externých zdrojov. Jeho budovanie trvá roky a je veľmi ťažké a finančne náročné. Cieľom tejto seminárnej práce je priblížiť Vám charakter a fungovanie distribučného systému v mojej firme. Na ďalších stranách tejto práce sa dočítate aj o vzniku a poslaní našej spoločnosti, o výrobkoch, ktoré produkujeme, ale hlavne sa budem snažiť charakterizovať Vám proces výberu distribučného kanála a vhodnej stratégie. Správne zvolené jednotlivé prvky distribúcie totiž napomáhajú k budovaniu úspešného a efektívne fungujúceho podnikania.
Teoretické východiská distribučnej politiky
(význam a podstata distribúcie)
Distribúcia a distribučné kanály:
Tovar, ktorý je výsledkom hospodárskej činnosti jednotlivých výrobcov sa musí dostať k spotrebiteľovi, resp. k zákazníkovi z hospodárskej sféry. Z uvedeného vyplýva, že pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi nazývame distribúcia. Všeobecne sa vymedzuje distribúcia ako činnosť, t.j. každá oblasť hospodárstva, ktorá sa zaoberá obehom tovaru. V marketingu sa distribúcia vymedzuje ako jeden z najvýznamnejších marketingových nástrojov. V marketingovom chápaní sa distribúcia považuje za súbor operácií, ktorými sa výrobok či služba zo sféry výroby dostáva k zákazníkovi alebo spotrebiteľovi v:
- správnom množstve,
- správnej kvalite,
- správnej cene,
- správnom čase,
- na správnom mieste.
...
Kľúčové slová:
distribúcia
distribučný kanál
tovar
produkt
služba
výrobca
spotrebiteľ
marketing
VMS
vertikálny marketingový systém
logistika
SWOT
SWOT analýza
Obsah:
- Úvod -2-
Teoretické východiská distribučnej politiky (význam a podstata distribúcie):
Distribúcia a distribučné kanály -2-
Funkcie distribučného kanála -3-
Správanie distribučných kanálov -4-
Organizácia distribučných kanálov -4-
Tvorba štruktúry distribučného kanálu -4-
Distribučná stratégia -5-
Fyzická distribúcia a logistika distribúcie -5-
Analýza súčasného stavu distribučnej politiky firmy PODRÁŽKA s.r.o.:
Podstata a charakter podniku -5-
Výber môjho distribučného kanála -6-
Distribučná stratégia: -6-
Vybavovanie objednávok -7-
Sklady -7-
Výška zásob -7-
Doprava -7-
SWOT analýza -8-
Záver -9-
Použitá literatúra -9-
Zdroje:
- KITA, J. a kol.: Marketing. Bratislava, Jura Edition 2002
- RAJT, Š. a kol.: Marketing. Bratislava, Sprint 2000
- internet