Využitie informačno-komunikačných technológii vo výučbe
Popis:
Integrácia Slovenska do európskych štruktúr, ale aj dnešný trend života vyžaduje klásť čoraz väčší dôraz na kvalitu vzdelania jednotlivca. V tomto kontexte vzdelávanie a kvalitná odborná príprava mládeže nadobúdajú novú dimenziu vo forme informačnej a učiacej sa spoločnosti. Učiaca sa spoločnosť bude podporovať záujem ľudí o získavanie nových kvalitných vedomostí a zručností, čo nie je možné bez efektívneho využitia IKT. Kvalitná odborná príprava sa stala základnou otázkou pre každého jednotlivca, ktorý sa chce na trhu práce bez problémov uplatniť. V dôsledku vplyvov sociálnych a technologických zmien v našej spoločnosti došlo k prudkému rozvoju informačných a komunikačných prostriedkov. Kvalitné vzdelávanie a odborná príprava žiakov a študentov, predovšetkým didaktické prostriedky a technológie rozvíjania možnosti človeka sa v dnešnej dobe opierajú o nové IKT. Ich realizácia v učebnom procese si vyžaduje aj potrebné technické vybavenie, ktoré umožní učiteľom a žiakom, študentom prístup k počítačom. Masové zavádzanie počítačovej techniky a internetu sa stalo nevyhnutnou súčasťou prepojenia systému vzdelávania so svetom.
Kľúčové slová:
pedagogika
technika
výchova
vzdelanie
cudzí jazyk
výučba
Zdroje:
- PRÚCHA, J.: Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997 - 495s.
- MRVOVÁ, D., JAKAB, F.: E-learning a jeho perspektívy na Slovensku. Bulletin Národnej agentúry programu Leonardo da Vinci v Slovenskej republike, 1/2001, s. 11.
- Koncepcia ďalšieho vzdelávania v Slovenskej republike. Bratislava, MŠ SR 2000. http://www.education.gov.sk/
- LUPTAKOVÁ, E. Využívanie IKT vo výučbe cudzích jazykov a v projektovom vyučovaní. In Učiteľské noviny, 2007, roč. 56, č.7, s. 20
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.