Popis:
Úvod
V tejto práci sa zaoberám problematikou vplyvu a využitia marketingu v oblasti samosprávy. Práca je rozdelená na tri hlavné kapitoly.
Prvá hovorí o teoretických východiskách marketingu, definuje moderné ponímanie marketingu a jeho postavenie v súčasnej spoločnosti. Taktiež oboznamuje so základnými pojmami v tejto oblasti ako sú trh, dopyt, ponuka a marketingový plán. Predstavuje nový spôsob riadenia a organizovania ako je marketingový management.
Druhá časť práce je zameraná na analýzu mestskej časti Košice-Barca. Postupná modernizácia obce, prítomnosť stále väčšieho množstva podnikateľských subjektov v tejto obci predstavuje dobrú živnú pôdu pre rozvoj a využitie marketingu v tomto samosprávnom celku akou je mestská časť Košice-Barca.
1 Marketing
Termín marketing je často frekventovaným slovom v našej odbornej hospodárskej praxi. V ostatnom období sa mu pripisuje prioritná úloha v riešení problémov a v hľadaní východísk podnikov či odvetví z ich neuspokojivej situácie. Marketing sa skutočne stal kľúčovým faktorom podnikateľského úspechu, pričom jeho poslanie treba chápať v širšom rozsahu než je doslovný preklad anglického slova marketing. Ak tento výraz rozložíme na dve časti a preložíme do slovenčiny, tak market znamená slovo trh a prípona - ing predstavuje príčastie prítomné činné, potom slovo marketing by znamenalo "trhovanie". Tento termín je však veľmi úzky, marketing predstavuje širšiu paletu činností, ako je iba predaj, ktorý je súčasťou a jednou z funkcií marketingu. V skutočnosti však marketing je predovšetkým podnikateľskou filozofiou, princípom riadenia systémom konkurenčnej koexistencie, užívateľskej orientácie. Prispieva k adaptabilite a ovplyvňovaniu trhov, smeruje k zodpovednosti za uspokojovanie potrieb spotrebiteľa pri súčasnom naplnení podnikových cieľov.
V teórii i v praxi je marketing chápaný, rozvíjaný a realizovaný rôznymi spôsobmi. Z nich však dva sú rozhodujúce:
1. marketing je chápaný ako určitá podnikateľská filozofia,
2. marketing predstavuje určitý systém podnikových aktivít.
...
Kľúčové slová:
marketing
image
imidž
trh
ponuka dopyt
marketingový plán
Košice
Barca
podnikanie
konkurencia
spotrebiteľ
zákazník
segmentácia trhu
tovar
služba
SWOT
marketingový management
samospráva
Obsah:
- Zoznam symbolov a skratiek 9
Úvod 10
1 Marketing 11
1.1 Definícia marketingu 12
1.1.1 Marketing organizácií 13
1.1.2 Hodnotenie image 13
1.1.3 Plánovanie a kontrola image 14
1.2 Marketing myšlienok 14
1.3 Marketing osôb 15
1.4 Marketing lokality 15
2 Základné veličiny marketingu - trh, ponuka, dopyt 16
2.1 Podstata trhu 16
2.2 Segmentácia trhu 17
2.3 Ponuka 17
2.4 Dopyt 18
3 Marketingový plán 20
3.1 Obsah marketingového plánu 21
4 Marketingový management 23
5 Analýza 24
5.1 Barca - mestská časť Košíc 24
5.1.1 Rozvoj obce v priebehu rokov 1996-2006 24
5.1.2 Štatistické údaje o mestskej časti Barca 25
5.1.3 Podnikateľské subjekty pôsobiace v Barci 26
6 Záver 27
Zoznam použitej literatúry 28
Zdroje:
- Csikósová A.: PRIESKUM TRHU A MARKETING, Edičné stredisko/AMS, Fakulta BERG technickej univerzity v Košiciach, Košice 2004
- Kotler Ph., Armstrong G.: MARKETING, SPN, Bratislava 1992
- Kotler Ph.: MARKETING MANAŽMENT, Grada 2002
- Krištof František: Barca, mestská časť Košíc, JES Košice 2002
- Nižňanský Viktor: Verejná správa na Slovensku, Úrad vlády SR, Bratislava 2005 [6] Šimo D., Vicen M., Kretter A., Nagyová Ľ.: MARKETING, Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, Nitra 2003
- http://www.barca.sk
- http://www.marketingovenoviny.cz
- http://www.studentskyservis.sk
- Zápisnice so zasadnutia miestneho zastupiteľstva mestskej časti Košice-Barca konaného dňa 14.12.2005, 25.01.2006, 22.02.2006