Využitie metódy QFD
Popis:
Úvod do problematiky
Súčasné obdobie je charakterizované veľkým tlakom na podniky resp. organizácie zo strany zákazníkov, ktorí majú neustále väčšie nároky a požiadavky. Zákazník je pánom na trhu a má možnosť výberu, nakoľko je prevaha ponuky nad dopytom.
Preto sa pre mnoho podnikov splnenie, či prekročenie požiadaviek zákazníka stalo meradlom úspechu a strategickým cieľom. Akýkoľvek podnik nemôže existovať bez zákazníkov a iba kvalitné produkty (tovar, služby, softvér, polotovary), ho udržia dlhšiu dobu na trhu.
Kľúčové slová:
zákazník
proces
kvalita
spokojnosť
Zdroje:
- SQM. s.r.o: Poradenská organizácie [online]. [cit. 2008-12-4]. Dostupné na nternete: < http://sqm-q.bystricky.net/page/slovnik >
- FUSEL, J.B: Fault Tree Analysis [online]. [cit. 2008-12-4]. Dostupné na internete: < http://kuri.szm.sk/includes/fta1.pdf >
- MRÁZOVÁ, L.: FMEA – Diplomovka [online]. [cit. 2008-12-11.
- Dostupné na nternete:< http://web.mtf.stuba.sk/sk/pracoviska/katedry/kpim/studium/skripta/_d ata/VEGA%202002-2004/STUDENTI/DIPLOMOVE%20PROJEKTY/2004- 2005/Mrazova%20Lucia/Diplomovy%20projekt%20Mrazova%20Lucia%20200 4-2005%20-FMEA.pdf >
- CHROMIAKOVÁ, F.: IP Slovakia [online]. [cit. 2008-12-2]. Dostupné na nternete: < http://www.ipaslovakia.sk/slovnik_view.aspx?id_s=74 >
- FLOREKOVÁ, J.: Metódy štatistického hodnotenia kvality [online].
- [cit. 2008-12-2]. Dostupné na internete: < http://actamont.tuke.sk/pdf/1998/n1/1florekova.pdf >
- MSYS: Management Systems – Dom kvality [online]. [cit. 2008-12-2]. Dostupné na nternete: < http://www.msys.sk/nastroje_dom_kvality.htm >
- CHROMIAKOVÁ, F.: IP Slovakia [online]. [cit. 2008-12-2]. Dostupné na internete: < http://www.ipaslovakia.sk/slovnik_view.aspx?id_s=197 >
- MATEIDES, Alexander: Spokojnosť zákazníka a metódy jej hodnotenia 1 : Koncepty a skúsenosti. Bratislava: EPOS, 1999. 270 s. ISBN 80-8057-113-9
- Mateides, A. a kolektív: Manažérstvo kvality (história, koncepty, metódy). Bratislava, EPOS, 2006.
- STN EN ISO 9000:2006: Systémy manažérstva kvality, základy a slovník :SÚTN, 2006..
- ŠALGOVIČOVÁ, Jarmila – PAULOVÁ, Iveta – KUČEROVÁ, Marta – MĹKVA, Miroslava : Meranie spokojnosti zákazníka z pohľadu manažérstva kvality a marketingu. Trnava : Tripsoft, 2006. 214 s. ISBN 80-969390-6-8
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.