Vývin detí a mládeže
Popis:
Súčasná periodizácia vývinu
V súčasnosti neexistuje medzi autormi jednotnosť členenia vývinu ,jednotlivé periodizačné schémy sa od seba odlišujú v počte vymedzených vývinových fáz a v časovom ohraničení. Chýba i jednotnosť označovania jednotlivých období a jednotné používanie niektorých pojmov. Na základe porovnania periodizačných systémov V. Príhodu ( 1963 ), G. Glaussa a H. Hiebscha
( 1970 ), Ľ. Klindovej a E. Rybárovej (1972 ) , M. Harinekovej (1981) , J. Kurica (1986) a M. Vágnerovej (1999, 2000), ktoré pristupujú k periodizácii komplexne ( berú do úvahy biologickú, psychologickú i sociálnu stránku vývinu ), sme dospelí k nasledujúcim vymedzeniam a názvom období ( v zátvorke sú menej používané pojmi na označenie období):
Kľúčové slová:
adolescencia
puberta
vývin detí
mládež
drogy
životospráva
dojča
batoľa
Obsah:
- Prenatálne obdobie
Fázy prenatralného obdobia
VPlyv agresívnych činiteľov na vývin plodu.
Pôrod
Novorodenecké obdobie
Obdobie dojčaťa
Obdobie batoľaťa
Predškolský vek
Mladší školský vek
Starší školský vek - obdobie puberty
Obdobie adolescencie
Bibliografia:
Zdroje:
- ROSIVAL L. : Zdravoveda, Osveta, Martin 1980
- PRIBIŠ P. : Dynamický život, Advent - Orion s.r.o., Martin 2000
- POSPIŠILOVÁ E. : Bez cholesterolu, Gemini s.r.o., Bratislava 1994
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.