Popis:
Význam presnej formulácie stratégie a strategického manažmentu v spoločnostiach narastá. Je to dôsledok neustále meniaceho sa prostredia, ktorý je spôsobený jednak sústavne vyostrujúcim sa bojom medzi konkurentmi na trhu, ktorý pružne využívajú tok nových poznatkov vedecko-technického rozvoja. Dynamika externého prostredia vyžaduje mimoriadnu pozornosť vedenia spoločnosti predvídať budúci vývoj, kontinuálne analyzovať a monitorovať svoje prostredie, vyhľadávať nové príležitostí, a na základe objektívneho zhodnotenia potenciálu spoločnosti, s dostatočným predstihom pripraviť vhodnú stratégiu budúceho rozvoja a prosperity.
S rastúcim tlakom na zdokonaľovanie strategického manažmentu organizácií, spoločnosti zamestnávajú významných manažérov – stratégov, ktorých hlavnou úlohou je zabezpečiť dlhodobú úspešnosť organizácie v náročnom a ťažko predvídateľnom prostredí.
Samotná práca je rozdelená do dvoch kapitol, pričom prvá je určená na oboznámenie čitateľa s počiatkami stratégie a stratégov.
V druhej kapitole je rozhodujúce venovať sa niektorým významným podnikateľským a manažérskym osobnostiam, ktoré sa vyznačovali respektíve vyznačujú strategickým myslením, a ktorí nám môžu poslúžiť ako zdroj inšpirácie.
Kľúčové slová:
stratégovia
manažéri
strategický manažment
Obsah:
- Úvod
1 Kolíska stratégov
2 Odkazy stratégov pre súčasnosť
2.1 Alessandro Profumo
Záver
Bibliografia
Zdroje:
- PAPULA, J. – PAPULOVÁ, Z. 2010. Strategické myslenie manažérov – Za tajomstvami strategického myslenia. 1. vyd. Bratislava: Kartprint, 2010. 187s. ISBN 978-80-88870-86-9
- PIŠKANIN, A. – RUDY, J. 2006. Základy manažmentu. 1. vyd. Bratislava: Mercury, 2006. 235s. ISBN 80-89143-34-2
- DE WIT, B. - ET MEYER, R. 2005. Strategy Synthesis, Resolving Strategy Paradoxes to Create Competitive Advantage. 2. vyd. London: Thomson Learning, 2005. 459s. ISBN-13-978-1-86152-965-7
- MintzbERG, H. – LAMPEL, J. – AHLSTRAND, B. 2009. Strategy safary. 2. vyd. New York: The Free Press. 431s. ISBN 978-0-273-71958-8