Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Významní stratégovia minulosti a súčasnosti ako zdroj inšpirácie manažérov

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
22 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38202
Posledná úprava
17.11.2011
Zobrazené
1 676 x
Autor:
Lubka12
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Význam presnej formulácie stratégie a strategického manažmentu v spoločnostiach narastá. Je to dôsledok neustále meniaceho sa prostredia, ktorý je spôsobený jednak sústavne vyostrujúcim sa bojom medzi konkurentmi na trhu, ktorý pružne využívajú tok nových poznatkov vedecko-technického rozvoja. Dynamika externého prostredia vyžaduje mimoriadnu pozornosť vedenia spoločnosti predvídať budúci vývoj, kontinuálne analyzovať a monitorovať svoje prostredie, vyhľadávať nové príležitostí, a na základe objektívneho zhodnotenia potenciálu spoločnosti, s dostatočným predstihom pripraviť vhodnú stratégiu budúceho rozvoja a prosperity. 

S rastúcim tlakom na zdokonaľovanie strategického manažmentu organizácií, spoločnosti zamestnávajú významných manažérov – stratégov, ktorých hlavnou úlohou je zabezpečiť dlhodobú úspešnosť organizácie v náročnom a ťažko predvídateľnom prostredí.

Samotná práca je rozdelená do dvoch kapitol, pričom prvá je určená na oboznámenie čitateľa s počiatkami stratégie a stratégov. V druhej kapitole je rozhodujúce venovať sa niektorým významným podnikateľským a manažérskym osobnostiam, ktoré sa vyznačovali respektíve vyznačujú strategickým myslením, a ktorí nám môžu poslúžiť ako zdroj inšpirácie.

Kľúčové slová:

stratégovia

manažéri

strategický manažment



Obsah:
  • Úvod
    1 Kolíska stratégov
    2 Odkazy stratégov pre súčasnosť
    2.1 Alessandro Profumo
    Záver
    Bibliografia

Zdroje:
  • PAPULA, J. – PAPULOVÁ, Z. 2010. Strategické myslenie manažérov – Za tajomstvami strategického myslenia. 1. vyd. Bratislava: Kartprint, 2010. 187s. ISBN 978-80-88870-86-9
  • PIŠKANIN, A. – RUDY, J. 2006. Základy manažmentu. 1. vyd. Bratislava: Mercury, 2006. 235s. ISBN 80-89143-34-2
  • DE WIT, B. - ET MEYER, R. 2005. Strategy Synthesis, Resolving Strategy Paradoxes to Create Competitive Advantage. 2. vyd. London: Thomson Learning, 2005. 459s. ISBN-13-978-1-86152-965-7
  • MintzbERG, H. – LAMPEL, J. – AHLSTRAND, B. 2009. Strategy safary. 2. vyd. New York: The Free Press. 431s. ISBN 978-0-273-71958-8
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko