Životný cyklus podniku a jeho postavenie v trhovej ekonomike
«»
Prípona
.docx |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
6 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
13668 |
Posledná úprava
03.06.2021 |
Zobrazené
3 911 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Charakteristika životného cyklu podniku a jeho fázy
- existencia podniku ako podnikového subjektu je časovo ohraničená začiatkom a ukončením podnikových aktivít
- obdobie od vzniku až po jeho zánik sa nazýva životným cyklom
- jeho tvárnenie môže byť v jednotlivých prípadoch výrazne odlišné a môže zahrnovať obdobie niekoľkých mesiacov až po niekoľko desaťročí.
Úplný životný cyklus pozostáva z piatych základných relatívne samostatných, ale navzájom prepojených fáz:
- Zakladanie a vznik podniku
- Rast
- Stabilizácia
- Kríza
- Zánik
Nie každý podnik musí počas svojej existencie prejsť všetkými piatimi fázami, každý ale prejde prvými fázami, no môže predčasne zaniknúť bez toho, že sa dostal do fázy stabilizácie.
Na priebeh životného cyklu podniku pôsobí viac faktorov:
Vonkajšie - podnikateľská aktivita konkurenčných firiem, fiškálna a monetárna politika vlády, hospodársko-politické opatrenia štátu ...
Vnútorné - inovačná aktivita podniku, kvalifikácia a schopnosti manažmentu a riadiacich pracovníkov, vývoj nákladovosti, rentability ...
...
Kľúčové slová:
podnik
cyklus podniku
životný cyklus podniku
trh
analýza trhu
podnikateľ
financie
finančné zdroje
podnikateľský zámer
rozpočet
fúzia
zisk
krízové riadenie
Obsah:
- Životný cyklus podniku 3
Charakteristika životného cyklu podniku a jeho fázy 3
Zakladanie a vznik podniku 3
Rast podniku 5
Stabilizácia podniku 5
Kríza podniku a krízové riadenie 6
Zánik podniku, jeho príčiny a formy 6
Klasifikácia podnikov 8
Členenie podnikov z hľadiska národohospodárskeho 8
Členenie podnikov podľa ich technicko-organizačnej charakteristiky 8
Členenie podnikov podľa veľkosti 8
Členenie podnikov z hľadiska vlastníctva 9
Členenie podnikov z hľadiska financovania ich prevádzky 9
Členenie podnikov z hľadiska rozsahu pôsobnosti 9
Členenie podľa vzťahu k štátnemu rozpočtu 9
Právne formy podnikov 10
Zoznam použitej literatúry 12
Zdroje:
- EKONÓMIA 2., Paul A. Samuelson/William D. Nordhaus, Medzinárodná účastinná spoločnosť BRADLO, 1.vydanie, Bratislava 1992.
- ZÁKLADNÁ EKONOMICKÁ ORIENTÁCIA, Doc. Ing. Rudolf Šlosár, CSc., Paedr. Mária Čapová - Ing. Ľudmila Fabová, CSc., národné vydavateľstvo ARIMES, Bratislava 1992.
- PODNIKOVÉ HOSPODÁRSTVO, Kupkovič M., et al. 2002, Bratislava: SPRINT VFRA, 2002.
- ZÁKLADY EKONOMIKY A EKONÓMIE, PhDr. Sopóci J., PhDr. Búzik B., SPN Bratislava: 1995.
- MARKETING, Kotler, P.-Armstrong, G.1990. Bratislava: SNP, 1990
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.