Popis:
Znalostný manažment na SOŠ. Semestrálna práca sa zaoberá znalostným manažmentom, ktorý predstavuje spôsob manažérskeho prístupu k vedeniu organizácie, tvorby prostredia v organizácií a dosahovaní podnikových cieľov.
Práca je rozdelená do dvoch kapitol, pričom prvá kapitola predstavuje teoretické vyjadrenie pojmu znalostný manažment. Spomíname tiež základnú súvislosť medzi dátami, informáciami a znalosťami. Obsahuje tiež vymedzenie troch základných fáz cyklu učenia, ktoré sú získanie znalostí, rozšírenie znalostí a použitie znalostí.
Druhá kapitola sa zaoberá znalostným manažmentom na Strednej odbornej škole v Košiciach, pričom obsahuje podkapitolu o spomínanej škole.
Ďalšou podkapitolou je samotný znalostný manažment pedagogických zamestnancov, ktorý rozoberáme z hľadiska troch fáz cyklu učenia.
Vychádzame zo zákonu 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení, pričom prvá fáza získavanie znalostí predstavuje získanie kvalifikačných predpokladov na výkon pedagogickej činnosti, a ukončenie adaptačného vzdelávania, ktorým sa zo začínajúceho učiteľa pod vedením uvádzajúceho učiteľa stáva učiteľ samostatným. Uvádzajúci učiteľ odovzdáva svoje znalosti a postrehy začínajúcemu učiteľovi a tak mu pomáha vžiť sa do zložitého procesu vyučovania.
Druhou fázou je rozšírenie znalostí, ktoré u pedagogických zamestnancoch predstavuje absolvovanie kontinuálneho vzdelávania, tvorivých aktivít súvisiacich s výkonom pedagogickej činnosti a sebavzdelávanie, ktoré je neodmysliteľnou súčasťou pedagogickej praxe.
Posledná fáza použitie znalostí predstavuje prakticky nepretržitú fázu, pričom učiteľ pri svojej činnosti uplatňuje nielen odborné znalosti, ale pedagogicko-psychologické schopnosti.
Je dôležité aby pedagogický zamestnanec mal všeobecný rozhľad, zaujímal sa o legislatívne zmeny a technologické či iné novinky.
Kľúčové slová:
znalostný manažment
stredná odborná škola
Obsah:
- ÚVOD 3
1 POJEM ZNALOSTNÝ MANAŽMENT 4
2 ZNALOSTNÝ MANAŽMENT NA STREDNEJ ODBORNEJ ŠKOLE 6
2.1 Stredná odborná škola 6
2.2 Znalostný manažment pedagogických zamestnancov 6
2.2.1 Získavanie znalostí 7
2.2.2 Rozšírenie znalostí 8
2.2.3 Použitie znalostí 9
3 ZÁVER 10
ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY 11
Zdroje:
- BUREŠ, V. Znalostní management a proces jeho zavádění. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 216 s. ISBN 978-80-247-1978-8.
- KOKAVCOVÁ, D. Nová paradigma znalostného manažmentu. Bratislava: Iura Edition, spol. s r. o., 2011. 92 s. ISBN 978-80-8078-395-2.
- SKLENÁK, V. Data, informace, znalosti a Internet. Praha: C. H. Beck, 2001. S. 507. ISBN 80-7179-409-0.
- TRUNEČEK, J. Management znalostí. Praha: C. H. Beck, 2004. s. 131. ISBN 80-7179-884-3.
- Zákon 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení
- Stredná odborná škola - http://www.ostrovskeho.sk/index.php?id=skola